درمان قطعی خار پاشنه
حرفه وطن

خار پاشنه پا عبارت است از به وجود آمدن یك زایده استخوانی در پاشنه پا كه باعث درد و مشكل در راه رفتن میشود .

علايم شايع : درد در كف پاشنه پا به صورت خود به خودی يا در اثر فشار آوردن

علل :

الف) رسوب کلسیم اضافه در بدن که محل رسوب در لگن و پاشنه پا می باشد!! و با عدم مصرف لبنیات و خوردن غذاهای طبع گرم از میزان این برآمدگی کاسته و کم کم حذف می شود.


ب ) تبلور بلغم : در صورتی که غذاهای بلغم زا (سردی بخش) مثل لبنیات - ترشیجات- برنج - خیار - ... زیاد و مستمر استفاده شود، بلغم در قسمتی از بدن که برای انسان بیشتر اهمیت دارد بنا به حساسیت هر انسان بلغم تبلور کرده که یا آب مروارید یا خار پاشنه پا و یا بیماری هائی مثل ام اس  می شود. درمان این بیماری باید غذاهای گرم و خشک زیاد مصرف شود و از خوردن غذاهای سرد و تر (بلغم زا) پرهیز کرد.

درمان: خارپاشنه را غالبا میتوان با جراحی معالجه كرد .

عوارض احتمالی جراحی : به وجود آمدن مشكلاتی در قسمت پايين كمر يا زانو به دليل لنگيدن مداوم

اصول كلی : يك كفی مناسب در كفش خود بگذاريد تا فشار روی پاشنه كم شود.از وسيله مناسب حفظ قوس كف پا يا قالب مناسب كف پايتان استفاده كنيد . ندرتا هم جراحی برای در آوردن خار پاشنه

_در مواردی كه درد حاد وجود دارد ، روی ناحيه دردناك كمپرس سرد يا كيسه يخ 3 يا 4 باردر روز هر بار به مدت 10 تا 15 دقيقه بگذاريد.هر چقدر كه ميتوانيد روی پاشنه پا فشار نياوريد ، خصوصا در اوايل درمان .

درمان غذايی و گياهی برای كنترل رشد و درمان خار پاشنه پا بهتر از جراحی جواب میدهد معمولا جراحی باعث درمان كامل نشده ( بنا به اظهار نظر دیگران) زيرا دوباره رشدمیكند .

درمان قطعی غذايی به تجربه رسيده:

الف : رژيم 15 روزه روزی 3 ليوان عرق شاهتره + کاسنی كه يك قاشق مربا خوری خاكشير به آن اضافه شده باشد ميل شود .(عرقیات حتما خانگی و طبیعی باشد)
يك روز در ميان آش آلو تا درمان كامل برای يك وعده غذا شام يا ناهار و يك وعده مرغ ياماهيچه گوسفند كاملا بدون چربی همراه با مقداری عدس و كمی برنج با گشنيز و اسفناج يابرگ چغندر همراه با چند عددآلو ميل شود .

ب : از روز هفتم تا پانزدهم رژيم غذايی فوق اقدام به انداختن زالو كنيد . باين ترتيب که 6عددزالو در پشت ، روی قسمت مسح وزير قوزكهای پا تقسيم كنيد . و طبق دستور ازخونريزی بعدی ممانعت بعمل نياوريد .

( چنانچه خونگيری از دو پا انجام شود بسيار بهتر است و امكان عودت بيماری را كاملا ازميان ميبرد)

ج : بعد از ضدعفونی جای نيشها و بهبود كامل جای نيش های زالو ، با روغن كرچك و زيتون و تربانتين مخلوط با هم و اگر در دسترس نبود با روغن كرچك هرشب پا را از بالای قوزك پا و پاشنه تا انگشتان به مدت 30 دقیقه كاملا ماساژ دهيد.

این کار بهتر است شب ها قبل از خواب انجام شود وماساژ تا جذب کامل روغن به پوست ادامه پیدا کند.اضافه کردن کمی دارچین یا زنجبیل به روغن و کشیدن یک پلاستیک فریزر روی محل ماساژ،اثر درمانی را بسیار بیشتر میکند.حداقل دو ماه ماساژ را ادامه دهید . نتيجه قطعی دراواخر درمان بدست می آيد.

نکته:دراين مدت از خوردن سرخ كردنی ، غذاهای چرب و سنگين ومشروبات الكلی وافراط دركشيدن سيگار خودداری شود. خوردن اسفند و سیاه دانه و سیر نیز درمان را تسریع می کند.



نظرات شما عزیزان:

طب ایرانی
ساعت1:01---24 آذر 1392
سلام
بد نبود منبعشم میزدی


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در 29 فروردين 1392ساعت 9:27 توسط عیسی میرداروطن|



      قالب ساز آنلاین