زندگی نامه دکتر بسکی
حرفه وطن

 جهان باید بیشتر از همه متوجه برتری خوراک نباتی بشود و یک چنین غذای خون آلود و چرکین را دور بیندازد، چون یکی از خرافاتی که شهرت دارد این است که زن باید همه وقت خود را صرف آشپزی بنماید. از این رو هرگاه از رنگرزی و پیرایش لاشه جانوران دست بکشد بیشتر اوقات خود را به کارهای نجیب تری خواهد پرداخت. زن که تولید زندگانی می کند، نباید راضی به کشتار شده و لبهای خودش رابه آن آلوده بسازد.

 

 

بيوگرافي دكتر غلامعلي بسكي
 
غلامعلي بسكي در سال ١٣١٠ ه.ش.
 در سبزه وار استان خراسان رضوي به دنيا آمد
 و پس از به پايان رساندن تحصيلات دبيرستان اسرار حاج ملا هادي سبزواري، در رشته طب از دانشگاه علوم پزشكي تهران فارغ التحصيل و در سال ١٣٤٥با درجه تخصص جراحي زنان از دانشگاه تهران فارغ التحصيل و بيمارستان و زايشگاه دكتر بسكي در شهرستان گنبد كاووس را در سال١٣٤٥ بنا نهاد.
از سال ١٣٤٩ گوشه گيري در جنگل گلستان را با سكونت دور از جوامع شهري شروع نمود كه هر روز ٦٠ كيلومتر به بيمارستان مي آمد. طي سالها اقامت طولاني به مدت٣٦ سال، كوهپيمايي هاي زياد در لابلاي جنگل ها و دره هاي پر درخت و پر از چشمه سارها، خلق و خوي طبيعت دوستي را دريافت و چند مرض مزمن نامبرده از قبيل آب مرواريد چشم و برونشيت چركي و ديسك كمر و حساسيتهاي بدني، پوستي و....... معالجه گرديد.
 
او خام گياهخوار است و آب چشمه مي نوشد و٤٠ سال از صابون استفاده نكرده است و هر روز دوش آب سرد مي گيرد. او اين موهبت را با وقف تمام اموال خود به شرح ذيل نموده است:
 
- در مشهد ٥ ساختمان و ١٠٠٠ متر وسعت در خيابان آزادي
 
- در جنگل گلستان ٥/١ هكتار باغ پر درخت و كتابخانه و ساختمانها براي عبور زائران حضرت رضا
 
- مزرعه وقفي ٢٣ هكتار با گلخانه آن (٥/١ هكتار) و ٢٠ هكتار كشت زيتون و دامداري شيري ١٥٠ رأسي و توتستان كرم ابريشم و انگور كاري ١ كيلومتر طول
 
- بيمارستان و زايشگاه دكتر بسكي
 
- مدرسه تيز هوشان استان گلستان و خانه رياضي استان گلستان و سراي گاندي(تيز هوشان فقير در روستاها)
 
- ٦ آپارتمان در دريا كنار مازندران
 
- سه طبقه آپارتمان در تهران
 
- اتومبيل پژوي ٤٠٥ وقف محيط زيست و درختكاري گرديد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: بهداشت ، ،

نوشته شده در چهار شنبه 18 بهمن 1391ساعت 7:50 توسط عیسی میرداروطن|



      قالب ساز آنلاین