اخبار بتن و ساختمان
حرفه وطن

اخبار بتن

 

با احترام به گفته رییس انجمن بتن خوزستان : حرف من کلیه ، خواهشا کسی به خودش نگیره !

در ساختمان از بتن استاندارد استفاده کنیم

    رییس انجمن بتن خوزستان با بیان این‌که بتن خوب بتنی است که در آن از مصالح استاندارد استفاده شده باشد، بر لزوم استفاده از بتن استاندارد در ساخت و سازهاتاکید کرد.

محمدحسین دارش اظهارداشت:در حال حاضر بیش از ۱۵ کارخانه بتن‌سازی در خوزستان وجود دارد که دارای گواهی‌نامه استاندارد هستند.

سایت جامع پبمانکاران : آیا سیمان فله ای که در داخل سیلوی بتن است ، سیمان استاندارد است . آیا تابحال در اینترنت کلمات ، سیمان ارزان ، سیمان تنی ارزان را سرچ کرده اید . با این هزینه بالا من پیمانکار که 18 ساله بتن درست میکنم و هیچ استانداردی را هم بلد نیستم به سیمان و ماسه ریز دانه و پر از خاک کدام بتن سازی اعتماد کنم . تو مدت 18 سال کاری یه ماشین نتونستم بخرم ، هنوز یک سال از افتتاح کارگاه ساخت بتن نگذشته ، طرف و با ماشین کمتر از بی ام و و لکسوز نمی بینید . به ادامه توجه کنید ......

وی افزود: به مردم توصیه می‌شود از بتن‌های استاندارد استفاده و بتن مورد نیاز خود را از طریق کارخانجات مربوط و دارای گواهی استاندارد تامین کنند.

دارش تصریح‌کرد: مردم از مصرف بتن‌های دست ساز در ساختمان‌ها خودداری کنند زیرا مصالح مورد استفاده در این بتن‌ها، تایید شده و استاندارد نیست و کوچکترین نقصی در ساخت بتن، موجب کاهش کیفیت بتن تولیدی می‌شود. باید همه اجرای بتن به صورت کافی، برنامه‌ریزی شده و با دقت در کنار یکدیگر قرار گیرد.

 

رییس انجمن بتن خوزستان در ادامه با بیان این‌که بتن‌کارانی که در محل ساخت و ساز اقدام به بتن‌سازی می‌کند مورد تایید نیستند، خاطرنشان کرد: عوامل اجرایی ساختمان‌ها اغلب فاقد گواهینامه مهارت بوده و بیشتر آن‌ها متخصص ساخت بتن نیستند

سایت جامع پیمانکاران ، فربد م با یه عالمه حرف نگفته :: هر روز عمر ساختمان های پایتخت کمتر و کمتر میشه قبلا که ساختمن ها روی دیوار های 40 و 60 سانتی ساخته میشد حداقل 20 سال عمر داشتند . حالا که بتن مسلح و اسکلت فلزی اومده وسط ساختمانها 30 سال عمر مفید دارند . جدیدا که ساختمان ها رو 15 سال الی 20 سال خراب میکنند .

حالا بریم آمریکا ( بازم بگم ) خاک تو سر ...... بوق ........ عمر ساختمان = زیر 100 سال نوساز بالای 130 سال نیاز به تعمیر داره بالای 150 سال شاید دولت اجازه تخریب بده . اخه میدونید منابع یک کشور استخراج میشه تا بشه باهاش یه ساختمون بسازی ..

یه آگهی داشتم میخوندم ، نمی دونم بخندیم یا گریه کنیم :: میگه .. آهن ، میلگرد a2 a3 ، نبشی ، تیر آهن نو کارکرده درب و داغون میخریم به بالاترین قیمت ... دقیقا تو خط بعدش نوشته : .. تولید بلوک سیمانی و بتنی به قیمت مناسب ... یه خط بعد .... ساختمان سازی ، معماری زیر نظر مهندس با قیمت ارزان .... خط بعدش نوشته سیمان ارزان فله هر تن ... تومان . . ؟؟ خودتون قضاوت کنید .. نمیخوام افشاگری کنم ... نه پای مهندسین و میکشم وسط نه پای دلال نه پای پیمانکار ... فقط یه چیز میگم وسلام نامه تمام ... چاه نکن بهر کسی اول خودت دوم کسی .... هرچی بکاری خودتم باید درو کنی ..

 

 

 

افزایش عمر ساختمان با بتن استاندارد

۲۹ شهریور ۱۳۹۱

رئیس انجمن تولیدکنندگان بتن آماده گفت:

رعایت استاندارد در تولید و توزیع بتن، عمر مفید ساختمان ها را به سیصد سال افزایش می دهد.

 

حسین فروتن مهر با بیان این مطلب افزود:

محصول به ظاهر ساده بتن متشکل از موادی همچون شن، ماسه، آب و سیمان است اما از نظر اطلاعات فنی باید در سطح بالایی قرار داشته باشد تا استحکام سازه را تامین کند. وی ادامه داد: نحوه مناسب تولید این محصول و همچنین توزیع آن با دستگاه های مجهز و در کمترین زمان ممکن به بهبود کیفیت و رعایت استانداردهای معتبر جهانی در این محصول کمک کرده که این امر عمر مفید ساختمان ها را به 300 سال افزایش می دهد.

 

رئیس انجمن تولیدکنندگان بتن آماده با تاکید بر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسب در مسیر بهبود کیفیت این محصول اظهار داشت: این انجمن پیشنهاد داده که صدور جواز پایان کار ساختمان ها منوط به بکارگیری بتن استاندارد و شناسنامه دار باشد تا پیمانکاران از این پس تلاش بیشتری برای استفاده از محصول باکیفیت داشته باشند.

 

 

برگزاري پنجمين نمايشگاه کشوري مصالح و تکنولوژي ساختمان

 

پنجمين نمايشگاه کشوري مصالح و تکنولوژي ساختمان و پنجمين نمايشگاه اختصاصي آسانسور ،بالابر ، صنايع و تجهيزات آن در اصفهان گشايش يافت.

 

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران در پنجمين نمايشگاه کشوري مصالح و تکنولوژي ساختمان هشتاد شرکت از استانهاي اصفهان ،‌ تهران ، خراسان رضوي و جنوبي ،‌ البرز ، آذربايجان شرقي ، آذربايجان غربي ، فارس ، چهارمحال و بختياري و يزد حضور دارند .

در اين نمايشگاه شرکت کنندگان محصولاتي چون انواع بتن سبک و اسفنجي ، کفپوش بتني ، انواع بلوک ،‌ پوکه و‌ديوارهاي سبک، ديوارهاي کاذب ، قطعات پيش ساخته بتني ، پنلهاي سقفي ، ديواري ، سرد خانه اي ، کانکس ، کانالهاي هوا ،‌انواع عايقهاي صوتي ، حرارتي ، رطوبتي ، انواع ميلگرد ، سازه هاي پيش ساخته را عرضه کردند.

همچنين در پنجمين نمايشگاه اختصاصي آسانسور، بالابر، صنايع و تجهيزات وابسته سی شرکت توليد کننده قطعات آسانسور و بالابر ، پله برقي ،‌ در ، کابين آسانسور ، صندلي پله پيما و تابلو فرمان آسانسور از استانهاي اصفهان ، تهران و خراسان رضوي حضور دارند.

اين دو نمايشگاه تا 22 شهريور در محل دائمي نمايشگاههاي بين المللي استان اصفهان واقع در پل تاريخي شهرستان برپا ست.

 

 

ايران جز 5 کشور برتر دنيا در دانش بتن خود تراکم

 

مديرعامل شرکت آزمايشگاه فني و مکانيک خاک گفت:

با بومي سازي دانش بتن خودتراکم اقتصادي هم اکنون جزو پنج کشور برتر دنيا در اين فناوري هستيم.

 

باشگاه خبرنگاران

کامران رحيم اف در حاشيه برگزاري نخستين مسابقه بتن خودتراکم اقتصادي در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار ما افزود:

با توجه به بومي سازي و ترويج اين دانش در دانشگاه ها و شرکت هاي مشاور و پيمانکاران ، در حال عملياتي کردن استفاده از اين نوع بتن در طرح هاي عمراني ، سدسازي ، تونل سازي و پل سازي هستيم.

وي اضافه کرد:

برنامه ما در آزمايشگاه فني و مکانيکي خاک به عنوان زيرمجموعه وزارت راه و شهرسازي اين است که با ترويج مصرف بتن خودتراکم ، استفاده از اين نوع بتن را در اسکله ها ، باند فرودگاه ها و ديگر طرح ها عملي کنيم .

رحيم اف ، دوام بالا و جلوگيري از به هم ريختگي دانه بندي بتن را از مزيت هاي بتن خودتراکم اقتصادي برشمرد و گفت:

وزارت راه و شهر سازي استفاده از اين نوع بتن را در شوراي عالي فني به تصويب خواهد رساند و در بخشنامه اي به مشاوران و پيمانکاران ، نحوه استفاده از بتن خودتراکم را ابلاغ خواهد کرد .

وي افزود:

با بسترسازي و آموزشي که براي بخشي از پيمانکاران برگزار مي کنيم اميدواريم همين امسال استفاده از بتن خودتراکم اقتصادي در طرح هاي عمراني کشور عملياتي شود.

رحيم اف با بيان اينکه خوردگي بتن و دوام و عمر کم آن از مشکلات اجراي طرح هاي عمراني کشور بود گفت:

به همين علت بتن در مرحله پخش بايد با استفاده از دستگاه لرزاننده متراکم مي شد که در مواقع دسترسي نداشتن به اين نوع دستگاه ها با مشکل جدي در استفاده از بتن مواجه بوديم اما اکنون با استفاده از بتن خودتراکم نياز به دستگاه لرزاننده وجود ندارد.

وي با اشاره به اينکه بتن خود تراکم به خودي خود متراکم مي شود گفت: استفاده از اين نوع بتن در طرح هايي مانند تونل سازي و پل سازي و نيز ساخت اسکله ها ضمن کاستن مصرف بتن ، اجراي طرح را نيز تسريع خواهد کرد.

نخستين دوره مسابقه بتن خودتراکم اقتصادي در محل آزمايشگاه فني و مکانيک خاک وابسته به وزارت راه و شهرسازي برگزار شد.

 

 

 

جایگزینی بتن پلمپری به جای آسفالت رنگی در شمال پایتخت

معاون فنی و عمرانی منطقه یک گفت:

به منظور ایجاد جلوه های بصری و فراهم سازی محیطی شاد برای شهروندان بتن پلیمری جایگزین آسفالت رنگی در مسیرهای خاص و ویژه شمال تهران می شود.

محمدشیری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود:‌

آسفالت رنگی ابتدا در پیاده راه سلامتی بوستان قیطریه اجرا شد و به دلیل این که مقرون به صرفه نبود در مکانهای دیگر مورد استفاده قرار نگرفت و بتن پلیمری با توجه به کیفیت ، تنوع رنگی و سطح سایش کمتر، برای خاص و ویژه نمودن بخشهایی از معابر جایگزین شد.

 

وی بیان کرد:

بتن پلیمری از لحاظ شکل و ظاهر مقاوم تر است و انواع مختلف دارد و کارایی مختلف هم دارد و براساس گونه بندی در مکانهایی مانند مدارس ، معابر و BRT به کار می رود .

 

شیری تصریح کرد:

افزایش پلیمر به بتن باعث بهبود مقاومت بتن ، روانی کاهش از هم گسیختگی و ایجاد فضای خالی یا شیار در بتن و دوام و افزایش عمر آن می شود و همچنین مقاومت آن را در برابر کاهش و افزایش شدید دما بسیار بالا می برد.

 

وی گفت:

در بوستان گلابدره نیز پس از اتمام ، بتن پلیمری در مسیر دوچرخه سواری استفاده و سعی خواهد شد چند نمونه دیگر نیز در پیاده روها اجرا شود.

 

شیری افزود:‌

در حال حاضر استفاده از انوع آسفالت در بوستان نیاوران به صورت یو u شکل اجرا شده و مورد رضایت شهروندان قرار گرفت.

 

در پایان خاطر نشان کرد:

در صورت مشخص شدن بودجه نیمه دوم سال خیابان های مهم معابر اصلی سطح منطقه مثل دربند و پارک جمشیدیه نیز از این بتن پلیمری استفاده شود.

 

 

فارس

پیشرفت 51 درصدی اولین سد بتن غلتکی فارس

 

اجرای سد چشمه عاشق ، نخستین سد بتن غلتکی فارس پنجاه و یک درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگار فارس مجری طرح این سد گفت:

در سال 1389 طرح اجرای سد داده شده است و از سال گذشته تا کنون ساخت بدنه سد شروع شده و بیش از شصت درصد بتن ریزی داشته است.

نظری گفت:

برای ساخت این سد هفتصد میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است.

 

وی ادامه داد:

سد چشمه عاشق از نوع بتن غلتکی و نوع سرریز آن آزاد روی تنه سد است میزان گنجایش آن هفتاد میلیون متر مکعب آب و ارتفاع از پی شصت متر است، طول تاج سد چهار صد متر و عرض آن شش متر است.

وی افزود:

با ساخت این سد، آب صنایع از جمله فولاد نی ریز، آب آشامیدنی نی ریز و توابع و قطرویه و آب باغهای منطقه قطرویه تامین می شود.

وی افزود:

سد چشمه عاشق در نود و شش کیلومتری جنوب شرقی نی ریز فارس قرار دارد

 

 

بتن استاندارد، عمر ساختمان را به 300 سال افزايش مي دهد

 

رئيس انجمن توليدکنندگان بتن آماده گفت:

رعايت استاندارد در توليد و توزيع بتن، عمر مفيد ساختمان ها را به سیصد سال افزايش مي دهد.

حسين فروتن مهر در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب افزود:

محصول به ظاهر ساده بتن متشکل از موادي همچون شن، ماسه، آب و سيمان است اما از نظر اطلاعات فني بايد در سطح بالايي قرار داشته باشد تا استحکام سازه را تامين کند.

 

وي ادامه داد:

نحوه مناسب توليد اين محصول و همچنين توزيع آن با دستگاه هاي مجهز و در کمترين زمان ممکن به بهبود کيفيت و رعايت استانداردهاي معتبر جهاني در اين محصول کمک کرده که اين امر عمر مفيد ساختمان ها را به سیصد سال افزايش مي دهد.

 

رئيس انجمن توليدکنندگان بتن آماده با تاکيد بر اطلاع رساني و فرهنگ سازي مناسب در مسير بهبود کيفيت اين محصول اظهار داشت: اين انجمن پيشنهاد داده که صدور جواز پايان کار ساختمان ها منوط به بکارگيري بتن استاندارد و شناسنامه دار باشد تا پيمانکاران از اين پس تلاش بيشتري براي استفاده از محصول باکيفيت داشته باشند. پایان.

کوتاه بشنوید از سایت پیمانکاران :

اصل و ول کردید : گبردادید به پیمانکار ، پیمانکار مرده شوره ، من باید طرح اختلاط بتن رو درست اجرا کنم ، زمان میکس رو هم افزایش بدم ، سریع هم بتن رو اجرا کنم ، ویبره هم بزنم ، ولی چه فایده ، بازم بعد از بگو صد روز ، بایه ضربه پتک بتن هر ساختمونی رو که بگید من براتون خراب میکنم . این که ما داریم به عنوان پی و ستون و ... کار میکنیم بتن نیست ، ملات هم نیست . حالا نمیخواد سیصد سال عمر ساختمان ها را افزایش بدیم بیایم ساختمون ده ساله رو بخاطر موقعیت خوب خراب نکنیم ...!

 

منبع :: سایت جامع پیمانکاران

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در 5 بهمن 1391ساعت 11:8 توسط عیسی میرداروطن|



      قالب ساز آنلاین