حرفه وطن
 
قالب وبلاگ
این روش به وسیله بسیاری از افراد آزمایش شده و یکی از بهترین روش ها برای بند آوردن سرفه، بخصوص سرفه های طولانی است.پرتقال به علت دارا بودن ویتامین c نقش عمده ای در درمان سرفه دارد.


یک قطعه باریک از پرتقال را برش دهید


یک قاشق چای خوری نمک اضافه کنید


پرتقال را در یک کاسه قرار دهید و آن را ١٠ الی ٢٠ دقیقه بخارپز کنید



آب شیرین پرتقال را تا آخر مصرف کنید



فراموش نکنید که آب باقیمانده در کاسه را نیز صرف کنید. مزهاش ترش و شور، اما برای درمان مفید است.

برگرفته از:loghme.com



برچسب‌ها:
[ 2 بهمن 1391برچسب:, ] [ 5:57 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]
فصل سرما و سرما خوردگی،به علت اینکه خیلی ها مثل من از شلغم آب پز خوششون نمیاد چند راه استفاده دیگه از شلغم را براتون میزارم.

1_شلغم تنوری:

فر را روی درجه حرارت 400 فارنهایت بگذارید. سپس دو عدد شلغم برداشته و با کمی روغن زیتون و نمک آماده کنید. سپس شلغم ها را به مدت 30 دقیقه داخل فر بگذارید تا قهوه ای و برشته شود.

برای مزه دار کردن آن کمی رزماری تازه روی آن ریخت و آن را نوش جان کنید.      

                                              یک جایگزین عالی برای سیب زمینی تنوری!

2_شلغم کبابی:

شلغم = ١٢ عدد
کره = ۴ ق س
سیر = ١حبه
ترخون خرد شده = ١ ق س (اگر از ترخون خشک استفاده کردید ٢/١ ق س هم کافی است)
جعفری خرد شده = ٣ ق س
نمک = ٢/١ ق چ
فلفل سفید = ٢/١ق چ
آبلیمو = ٢ ق س
روغن زیتون = ١ ق س
طرز تهیه:
کره را در دمای معمولی اطاق گذاشته تا کمی نرم شود.
بعد کره، سیر خرد شده، ترخون خرد شده، فلفل سفید، نمک و ٢ ق س از جعفری را با هم مخلوط کرده و به کناری می گذاریم.
شلغم ها را پاک می کنیم و به مدت ٣ دقیقه در آب در حال جوش می گذاریم بعد از آب جوش درمیاریم و در آب یخ می گذاریم (١ الی ٢ دقیقه) بعد شلغم ها را کاملا خشک کرده با چاقو ۴ برش (به شکل به اضافه) نسبتاً عمیق روی آنها ایجاد می کنیم و درون شلغم ها را با مواد مخلوط شده پر می کنیم.
ظرفی را که می خواهیم در فر بگذاریم را با روغن زیتون چرب می کنیم شلغم ها را درون ظرف می گذاریم وظرف را در فر می گذاریم. مدت زمان پخت ٢٠ الی ٣٠ دقیقه می باشد.
۵ دقیقه قبل از اتمام زمان پخت ظرف را از فر درمیاریم آبلیمو را روی شلغم ها می ریزیم، ما بقی جعفری را هم روی شلغم ها می ریزیم و دوباره ظرف را در فر می گذاریم.
این غذا را در فرانسه با نان باگت یا به همراه گوشت کبابی می خورند.

                                           طرز تهیه شلغم کبابی با طعم ریحون و ترخون (اروپا-فرانسه)

3_سالاد شلغم:

شلغم پوست گرفته و رنده شده نیم کبلو
گشنیزیا جعفری ساطوری شده نیم پیمانه
هویج رنده شده 2عدد متوسط
لیمو دوعدد
روغن زیتون 3قاشق غذاخوری
فلفل قرمز ساییده شده اندکی
نمک به میزان لازم

طرز تهیه:
شلغم را کمی نمک بپاشید و در یک بشقاب ته گرد بریزید. لیمو را آب بگیرید و با روغن روی شلغم

بدهید. فلفل بپاشید. سالاد را با جعفری یا گیشنیز آرایش دهید.

 نکته:به جای شلغم میتوانید ترب سیاه پوست گرفته و خرد کرده به کار برید. بهتر است ترب

سیاه خرد کرده را یک ساعت در آب سرد بخوابانید تا تندی آن گرفته شود.

                             طرز تهیه سالاد شلغم(ترکیه)

4_پــتاژ شلغم :

پیاز درشت : 2 عدد

شلغم سفید: 3 عدد

شیر: یک پیمانه

آب مرغ غلیظ : یک پیمانه

سیر: 3 حبه

جوی پرک: نصف پیمانه

قارچ خرد دشه : 100 گرم

کره یا روغن مایع : یک قاشق غذا خوری

آب : سه لیوان

نمک و فلفل : مقداری


طرز تهیه

 

کره رو آب کرده و پیاز رو تا جائی که نرم بشه توش تفت بدید بعد سیر ، جو ، شلغم ، آب و آب مرغ رو اضافه کنید و اجازه بدید جوشیده و شلغم ها پخته بشه بعد بزارید کمی خنک شده وازداغی یفته ، سپس بریزید تو مخلوط کن و خوب میکسش کنید ، دوباره بزارید رو حرارت شیر ، نمک ، فلفل و قارچ رو بهش اضافه کنید ، یه جوش که زد غذا آماده ست سروش کنید .




برچسب‌ها:
[ 2 بهمن 1391برچسب:, ] [ 5:57 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]
خاطره یکی از هم وطنان در مورد شلغم:
این تجربه که الان پنج سال است مرا از وابستگی به آنتی بیوتیک ها نجات دادهرا جهت اطلاع تقدیم می کنم درخواست دارم جهت استفاده سایرین در صورت امکان در سایت انعکاس دهید.

از آنجا که از سال 1366 که بنده برای آموزش جبهه به پادگان 21 حمزه اعزام شده بودم و پس از آن در سال 1376 گاز حاصل از ترکیب وایتکس و جوهرنمک را استنشاق کردم همواره با عارضه ریه به طور جدی درگیر بودم تا در مکانی بطور اتفاقی با پیرمردی مواجه شدم که سرفه های پی درپی من امانش را بریده بود و راه حل آن را اینگونه توضیح داد که من در عکس های ارسالی سعی کردم گویا باشد.

و پس از استفاده از این راه حل نه تنها خودم بلکه خانواده ام نیز در زمستان از شربت های آنتی بیوتیک و چرک خشک کن راحت شدیم.

ضمناً تاکنون این کار را برای تقریباً تمام کسانی که به نحوی می شناختم انجام دادم که همه راضی از نتیجه بودند علی الخصوص جانبازان شیمیایی.حال با توجه به آلودگی شدید هوای کشور درخواست دارم با ارسال این مطلب و عکس های پیوست هموطنان گرامی را از مداوای با قرص و کپسول های شیمیایی رهایی دهید.

شلغم درمانی:

داخل شلغم  پس از شستن و گرفتن دم آن یک گودی ایجاد میکنیم. و آنرا از شکر پر می نماییم.سپس در کنار محلی که دمای آن کمی بیشتر از دمای اتاق باشد مانند کنار بخاری قرار می دهیم . داخل گودی را که پر از شکر شده است با عصاره آن  ترکیب شده وبصورت شربتی طبیعی و گورارا میشود.  می توان آن را به تنهایی یا مخلوط با آب میل نمود که علی الظاهر خواص ضد سرطانی آن نیز اثبات شده است. این کار تا سه مرتبه با همین شلغم ها امکان پذیر است. عصاره آن پس از سه بار دیگر به انتها می رسد.
نکته:بجای شکر اگر از عسل طبیعی استفاده شود نتیجه بهتری هم دارد. مخصوصا در کنترل بیماری هایی شبیه به آسم هم بسیار موثر است. همچنین برای پیشگیری از سرطان پروستات در آقایان هم توصیه میشود.


برچسب‌ها:
[ 2 بهمن 1391برچسب:, ] [ 5:57 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

آشنایی با خواص درمانی گیاه پنج انگشت ( Vitex Agnus Castus )

http://www.ovarian-cysts-pcos.com/vitex.html

ارسال گیاه  پنج انگشت ( Vitex Agnus Castus  )

 ۴۵۷۶۵۷۵۶۷۵.jpg

درختچه ای زیبااست باگلها آبی مایل به بنفش،برگهای درختچه،شبیه برگ انار بوده روی آنها سبزتر از پشت برگها است.برگهای آن پنجه ای ومعمولاً۵ برگچه دارد،میوه های آن شبیه فلفل سیاه است وبوی خاصی می دهند.
دریونان اغنیس یا chaste،به معنای طاهر،پاک معنا می گرددودر گذشته راهبان هنگام بهار در معابد خود از این گیاه به دلیل تضعیف قوای جنسی وازبین بردن شهوت در مردها استفاده می کرده اند.

میوه گیاه سابقاًتحت نام Semen agni Castiبعنوان تسکین دهنده قوای شهوانی مصرف داشته است.
ترکیبات شیمائی:
فلانووئیدها،اسانس فرار،روغن چرب وماده هومواورنیتین تأئید شده است.
فارماکولوژی:
Vitexحاوی هورمون نیست،ولی ترشحات هورمونها را تحریک وفعالیت آنها را متعادل می کند.فرمول Vitexتقلیدکننده غده هیپوفیز در مورد هورمونهای   Fsh,LH,LTH می باشد. از آنجا کهVitexآگونیست دوپامین  است می تواند موجب مهار ترشح پرولاکتین از هیپوفیز قدامی گردد.
این گیاه می تواند تأثیرخود رامطابق با نیاز بدن اعمال کند،برای مثال درسندرم قاعدگی دردناک این گیاه موجب مقابله با آثار ترشح استروژن شده ودرعلائم پس از یائسگی این گیاه علائم ناشی از کمبود ترشح استروژن را جبران می سازد.
Vitexدارای مواد فیتو استروژن فعال می باشد،این اثررااز طریق نفوذ روی غدد هیپوفیزوهیپوتالاموس انجام داده ودر نتیجه هورمون FsH,LHرا تعدیل می نماید.
Vitexآنتاگونیست هالوپیردول است.

موارد مصرف:
دوره پیش یائسگی Perimenopause
Vitexروی غدد هیپوفیز وهیپوتالاموس نفوذ کرده و هورمونFsH,LH را تعدیل نموده،این دو هورمون هیپوفیزی موجب تولید استروژن می شوند وعلائم یائسگی را کنترل می کنند. Vitex از مهمترین گیاهانی است که در اروپا در درمان علائم پیش یائسگی به کار می رود.
Pms(سندرم پیش از قاعدگی)
سردرد،اضطراب،اختلال در خواب،تحریک پذیری،عصبانیت،دردپستان،گاهی اسپاسم های شکمی،نفخ،تورم که بطور معمول درتعدادی اززنان قبل از دوره قاعدگی صورت می گیرد معمولاً نشانه افزایش استروژن وکاهش پروژسترن دراین زنان می باشد
.Vitexدرمانگر نشانه های مذکور می باشد.

 ۶۷۸۹۷۹۸۷۹۷.jpg
دردپستان(Mustodynia) –اختلالات سیکل قاعدگی
غلظت های بیشتر از سطح فیزیولوژیک پرولاکتین درخون در ترشح گونادوتروپین ها مداخله نموده وموجب اختلال در رشد وتکامل فولیکولی واوولاسیون شده منجر به عدم تعادل هورمونی می گردد که دراین حال اختلالات سیکل قاعدگی تورم ودردپستان مشاهده می شود.
پرولاکتین با اثر مستقیم روی پستانها ممکن است موجب حساس شدن ودرد پستان شود،کاهش سطح پرولاکتین منجر به ترشح گونادوترپین به میزان فیزیولوژیک شده وسیکل قاعدگی را منظم کرده واثر پرولاکتین روی بافت پستان متوقف می گردد.
از کاربردهای درمانی که برای Vitex نامبرده شده است می توان به هیپرمنوره،پلی منوره،بی نظمی قاعدگی،آمنوره ثانویه،ناباروری،فیبروم رحم،هیپرپرولاکتیمی،کمی شیر،کاهش میل جنسی زنان،آکنه اشاره نمود.
Vitexدرطب سنتی
درکتاب مخزن الادویه  تحت عنوان  Vitexبه خصوصیتهای قابض  تحلیل برنده،بازکننده گرفتگی های کبدی ومغزی،نیرودهنده،اشتهاآور،بادشکن

وضدنفخ،مفیددرقاعدگیهای عقب افتاده وبیماریهای رحمی اشاره گردیده از برگهای گیاه در گذشته قرصهائی تهیه می شده که سه بار در روز تا سه روز پس از زایمان به زنانی تجویز می شده که دچار بی اشتهائی شدید،ضعف ولاغری مبتلا می شده اند.
در کاهش ترشح شیر مادرشیرده،برقراری جریان طبیعی قاعدگی،خشک کردن منی،افزایش تمایلات جنسی در زنان کاربرد داشته است.
شیاف واژینال تهیه شده از برگ ومیوه قاعده آور بوده وSitzbatchآن برای تورم های رحم،مشکلات تخمدانی،واژینیت آتروفیک درمنوپوزها مؤثر است.مقدار مصرف آن ۵گرم در روزوجهت جلوگیری از عوارض جانبی توصیه شده همراه صمغ عربی یا کتیرا مصرف گردد.
مطالعات بالینی:
یکی از وسیع ترین مشکلات زنان ،عوارض قبل از قاعدگی(pms)است،مصرف گیاه%۳۰تا%۴۰ کاهش عوارض را دربردارد.
تحقیقی درکشور آلمان در زنان مبتلا به تنبلی تخمدان وفیبروم رحمی صورت گرفته وروزانه ۴۰قطره از عصاره گیاه پنج انگشت را به مدت ۱۶۶روز به آنها تجویز نموده اند.نتایج بدست آمده نشان داد که ۹۰%کلیه عوارض به کلی مرتفع شدند.زمان متوسط اثر گذاری عصاره پنج انگشت دراین تحقیق ۲۵/۳روز بوده است.

درمطالعه دیگری روی ۳۶نفر خانم با روزی ۴۰قطره بعداز سه نوبت قاعدگی،کاهش مواردی از جمله سردرد،فشار وحساس شدن سینه ها،خستگی،نفخ،افزایش اشتها،دپرسیون،پرخاشگری،دلهره،میل به خوردن شیرینی،عصبی شدن وبی حوصلگی درآنها مشاهده شد.
مصرف عصاره همراه۲۰۰میلی گرم ویتامین B6 اثرات مطلوبتری را درپی داشته است. مطالعات نشانگراین است که قاعدگی های منظم بوسیله مصرف عصاره ویتاگنوس،
منظم شده و میزان پرولاکتین کاهش می یابد(پرولاکتین درافرادی که این ماده بیش از اندازه ی طبیعی در آنها وجود داشته در روزهای ۵تا۸ وبیستم قبل وبعدازمصرف داروسه ماه قبل وسه ماه بعد اندازه گیری شده است.)
مطالعات بالینی درطی ۴۰سال گذشته نشان داده اند که موادمؤثر میوهVitexعلائم یائسگی مانند:گرگرفتگی،سرگیجه،خشکی،مخاط واژن وافسردگی را کنترل می کند.
میزان وطریقه مصرف:
ازعصاره میوه پنج انگشت محصولات مختلفی به صورت قطره،قرص،کپسول تهیه شده که کارآئی قطره های آن بهتر از اشکال دیگر است.مقدار مصرف معمولی قطره های آن ۴۰ قطره یک بار در روز است که می توان در صورت نیاز از مقادیر بیشتری استفاده کرد.
عملکرد دارو کندبوده وگاهی باید به صورت طولانی مصرف شود.برای نمونه در نازائی وعدم تخمک گذاری حداقل ۵تا۷ماه مصرف شود.درآمنوره ثانویه باید بیش از ۲سال مصرف شود.اثرات آن بعدازیک یادو سیکل مشخص وپس از ۴تا۶ ماه به حداکثر می رسد.

 ۴۳۵۴۶۴۶۴۵۶۴.jpg

عوارض جانبی:
ناشی از فرآورده های گیاه بسیار محدود واکثراًضعیف هستند.این عوارض شامل خارش بدن،راش های پوستی،تهوع،اسهال به میزان ۱تا۲%در خانم ها ایجاد می شود.درتعداد اندکی از خانم ها در ماه های اول باعث پرید سنگین می شود.

موارد منع مصرف ونکات قابل توصیه:
مصرف آن دربارداری با توجه به اثرات قاعده آور(تجربی)ممنوع است،ازطرفی این گیاه در سه ماهه اول بارداری در کسانی که به دلیل پروژسترن ناکافی سقط داشته اند مؤثربوده است(تجربی).Vitex نباید همراه با داروهای پروژسترونی وقرص های ضدآبستنی مصرف شود.هالوپریدول ممکن است اثرات پنج انگشت را تضعیف یا مهار کند.عصاره گیاه پنج انگشت ممکن است موجب تشدید دیسمنوره اسپاسمودیک که مربوط به pms نباشد گردد.مطالعه بر روی مادران شیرده،اثرات مفید آن را بدون ایجاد مسمومیت نشان داده است.
منابع مورد استفاده:
محمدحسین عقیلی،مخزن الادویه۱۳۸۰
حسین میرحیدر،معارف گیاهی۱۳۸۳
دکترعلی زرگری گیاهان داروئی ایران-۱۳۷۹
دکترآدام کری ترجمه دکترکامران دوامی-Pcos-1384
دکتر بیتا عسگر پور،دکترسیدعلی ضیائی-احتیاط مصرف وتداخلات داروئی گیاهان داروئی۱۳۸۴


برچسب‌ها:
[ 2 بهمن 1391برچسب:, ] [ 5:57 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]
امام صادق(ع) فرمود: آنچه درخاک هست دربدن انسان هم یافت می شود. چهار قسمت زیاد است و هشت قسمت کمتر از آن چهار قسمت وهشت قسمت دیگر خيلی کمتر از هشت قسمت اول.

امام جعفر صادق مثل سایر مسلمين میگفت که انسان از خاک آفریده شده است فرق او با مسلمين دیگر این بود که راجع به آفرینش انسان از خاک چيزهائی میگفت که به عقل هيچ یک از مسلمين در آن عصر نمیرسيد.
در اعصار بعد هم هيچ مسلمانی نتوانست راجع به ساختمان بدن انسان استنباطی چون امام جعفر صادق داشته باشد،و اگر کسی چيزی میگفت مستقيم یا غيرمستقيم از شاگردان امام جعفر صادق شنيده بود.
او میگفت: تمام چيزهائی که در خاک هست در بدن آدمی وجود دارد ام اّ به یک اندازه نيست. و بعضی از آنها در بدن انسان خيلی زیاد است و بعضی خيلی کم.
در بين چيزهائی هم که در بدن انسان زیاد است، مساوات وجود ندارد و بعضی از آنها از بعضی دیگر کمتر میباشد. او گفت: چهار چيز است که در بدن انسان زیاد میباشد، و هشت چيز است که در بدن انسان کم میباشد و هشت چيز دیگر در بدن انسان خيلی کم است.
این نظریهّ که راجع به ساختمان بدن آدمی از طرف آن مرد ابراز گردیده آنقدر غرابت دارد که گاهی انسان فکر میکند:آیا همان طور که شيعيان عقيده دارندامام جعفر صادق دارای علم امامت بوده و این نظریهّ را از علم امامت استنباط کرده نه از علوم بشری؟
زیرا ادراک ما نمیپذیرد که یک عالم عادی که از معلومات بشری برخوردار میباشد در دوازده قرن و نيم قبل بتواند به یک چنين واقعيتی پی ببرد....
امام جعفر صادق اعم از این که به عقيدۀ شيعيان علم امامت داشته یا بنابر نظریۀّ قائلين به شعور باطنی، با شعور باطنی خود مربوط بوده،یا بنا بر نظریه (برگسون) از جهش حیاتی قوی خود استفاده مینموده، در مورد تشکيلات بدن  انسان چيزی گفته که ثابت میکند در بين مردم زمان خود و مردم اعصار بعد، درعلم بدنشناسی منحصر به فرد به شمار میآمده است.
زیرا بعد از دوازده قرن و نيم، امروز نظریۀّ امام جعفر صادق از لحاظ علمی به ثبوت رسيده، و در صحتَّ آن تردید وجود ندارد،ولی امام جعفر صادق اسم موادیّ که در بدن انسان وجود دارد نبرد.
«. هر چه در زمين هست در بدن انسان نيز وجود دارد » : ناگفته نماند همان طور که جعفر صادق گفت
آنچه در کرۀ زمين هست از یکصد و دو عنصر به وجود آمده، و این یکصد و دو عنصر در بدن انسان وجود دارد. اماّميزان بعضی از این عناصر در بدن انسان آنقدر کم است که تا امروز نتوانسته اند ميزان آن را به طور دقيق تعيين نمایند.... به طوری که گفتيم: امروز این نظریهّ به ثبوت رسيده است.
آن هشت چيز که بنابر گفته امام جعفر صادق در بدن انسان خيلی کم است این عناصرمیباشد: موُليبدن - سيليوم -فلوئور- کوبالت- مانگانز- یود- مس- روی.
آن هشت عنصر که در بدن انسان نسبت به هشت عنصر فوق بالنسِّبه زیادتر میباشد عبارت است از: مانيزیوم - سودیوم - پوتاسيوم- کَلسيم- فسفور- کلور - گوگرد- آهن.
آن چهار عنصر که دربدن انسان خيلی زیاد میباشد عبارت است از: اکسيژن - کاربون- هيدروژن- ازوت.

پی بردن به این عناصر در بدن انسان، کار یک روز یا دو روز نبوده. این کار از آغاز قرن هيجدهم ميلادی با کالبد شکافی شروع گردید .
 دو ملَّت در کالبد شکافی پيشقدم گردیدند: یکی ملَّت فرانسه و دیگری ملَّت اُطریش.
در کشورهای دیگر کالبد شکافی صورت نمیگرفت مگر به ندرت. در کشورهای شرق کالبد شکافی وجود نداشت، ودر کشورهای اروپائی کليساهای ارتودوکسی و کاتوليکی و پروتستانی با کالبد شکافی مخالفت میکردند.
 امادراطریش و فرانسه کالبدشکافی میکردند بدون اینکه تظاهر به مخالفت با دستور کليسا بکنند.
معهذا تا زمان (مارا) کالبد شکافی در کشور فرانسه توسعه نيافت و تقریبا پنهانی بود. (مارا) ضمن کالبد شکافی باکمک چند دانشمند دیگر از جمله« لاووازیه »  معروف که در سال 1894 ميلادی سرش را با گيوتين از بدن جدا  کردند، انساج بدن را تجزیه میکرد تا اینکه بداند: بدن آدمی از چه عناصر متشکّل گردیده است؟
بعد از (مارا) شاگردانش کار او را ادامه دادند و ضمن کالبد شکافی، انساج بدن را تجزیه میکردند، و آن کار در تمام قرن نوزدهم و آغاز قرن بيستم ادامه یافت و وسعت پيدا کرد.
چون کالبد شکافی که در آغاز قرن هيجدهم ميلادی تقریبا منحصر به فرانسه و اطریش بود در سایر کشورهای اروپا وآنگاه در ممالک قارههای دیگر متداول گردید، و امروز جز در بعضی از کشورها که دارای دانشکدۀ پزشکی و جراَّحی نيستند، کالبد شکافی در همه جا متداول میباشد.
هر جا کالبد شکافی هست راجع به عناصری که بدن انسان از آنها متشکّل شده تحقيق میشود. و گاهی نتيجۀ تحقيق دو مرکز، در ارقام جزئی با یکدیگر اختلاف پيدا مینمایند، ام اّ در ارقام بزرگ اختلافی ندارند و تناسبی که امام جعفرصادق گفت، در تمام کشورها در مورد تمام افراد سالم محفوظ است.
دانشمندان می گویند:
کره زمين از یکصد ودو عنصر بوجود آمده و همه آن عناصر در بدن انسان وجود دارد. آن هشت
قسمت که بفرموده امام صادق (ع) دربدن انسان خيلی کم است عبارتند از:
موليبدن- سيليسيوم - فلوئور-کوبالت - منگنز - ید-مس -روی
آن هشت چيز که در بدن انسان نسبت به هشت عنصر فوق نسبت زیادتری دارد عبارتند از:
منيزیم -سدیم- پتاسيم -کلسيم - فسفر-کلر -گوگرد-آهن
و آن چهار عنصر که در بدن انسان خيلی زیاد می باشد عبارتند از:
اکسيژن -کربن - هيدروژن - ازت


برچسب‌ها:
[ 2 بهمن 1391برچسب:, ] [ 5:57 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

همانگونه که می دانید پُرخوری و چاقی احتمال ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی-عروقی، افزایش چربی های خون، فشار خون بالا، دیابت، ناراحتی مفاصل و ... را افزایش می دهد.

همچنین باعث می شود فرد از نظر ظاهری دارای هیکلی نامتناسب شود که هنگام حضور در جمع افراد ، از نظر روانی دچار اضطراب و ناراحتی گردد.
آیین اسلام نیز انسان را از پُرخوری نهی و اعتدال در خوردن غذا را توصیه کرده است. در این مطلب تعدادی از روایات و احادیث مربوط به پیامبر اسلام (ص) و امامان شیعه را برای شما آورده ایم که همگی بر کم خوری تاکید می کنند. البته منظور از کم خوری که در این روایات آمده است، لاغری نیست ، بلکه منظور مصرف غذا به قدر نیاز و احتیاج بدن( متعادل) است تا فرد دارای بدنی سالم و تندرست باشد. زیرا در حال حاضر بعضی افراد جوان به منظور داشتن هیکلی لاغر (به اصطلاح مانکنی) خیلی کمتر از حد نیازشان غذا می خورند که این کار باعث می شود دچار کمبود مواد مغذی شده و در آینده دچار مشکلات جسمی مانند پوکی استخوان ، کم خونی ، سردرد مزمن ، ضعف و سرگیجه و .... شوند.
باتوجه به احادیث و روایات پایین می توان گفت اگر هر فردی واقعاً به توصیه های بهداشتی و سلامتی قرآن و ائمه عمل می کرد، میزان بیماری ها ومشکلات جسمی و روحی خیلی کمتر از این بود.
رعایت اعتدال در خوردن غذا و کم خوری غیراز تاثیر بر سلامت جسمی افراد ، بر سلامت روحی آنها نیز موثر است. در اینجا تاثیرات جسمی کم خوری را با عنوان "فواید ظاهری کم خوری" و تاثیرات روحی و معنوی آن را با عنوان "فواید باطنی کم خوری" برای شما بیان می کنیم. امیدواریم با توصیه به این رهنمودهای گرانقدر، همواره از جسمی سالم و روحی پُرنشاط برخوردار باشید.
امام علی (ع): زندگی را برای خوردن مخواه، بلکه خوردن را برای زندگی بخواه.
* پیامبر خدا (ص): اگر ساکنان خانه ای به مقدار کم غذا بخورند، خانه شان نورانی می گردد. (المعجم الأوسط،ج5، ص229، ح5165عن أبی هریرة، کنزالعمّال، ج3، ص391، ح7093)
* پیامبرخدا(ص): هرکس که خداوند را بسیار تسبیح گوید و به بزرگی یاد کند و در عوض به مقدار کم بخورد و بیاشامد و بخوابد، فرشتگان مشتاق او می شوند. (تنبیه الخواطر، ج2، ص116)
* امام علی (ع) - در حکمت های منسوب به ایشان ــ : زندگی را برای خوردن مخواه، بلکه خوردن را برای زندگی بخواه. (شرح نهج البلاغة، ج 20، ص333، ح824)
* امام علی(ع) - در حکمت های منسوب به ایشان ــ : عاقل را بایسته است که به هنگام شیرینی غذا، تلخی دارو را نیز به یاد داشته باشد.(شرح نهج البلاغة،ج20،ص272،ح 149)
فواید ظاهری کم خوری:
الف ــ سلامت تن
پیامبر خدا (ص): مادر همه داروها، کم خوری است. (المواعظ العددیّة، ص 213)
امام علی (ع): کم خوری، مانع بسیاری از بیماری های جسم می شود. (غررالحکم، 6768 ،عیون الحکم و المواعظ ، ص 370، ح 6248)
امام علی (ع): خوراک را کم کن تا بیماری ها را کم کنی. (غرر الحکم، ح2336)
امام علی (ع): هر کس خوراکش کم باشد، دردهایش نیز کم است. (غررالحکم،ح8409،عیون الحکم والمواعظ، ص455،ح8220)
امام علی (ع): کم خوری، مایه گرامی داشتن بیشتر خویش است و سلامت را بیشتر استمرار می بخشد. (غررالحکم،ح 6819،عیون الحکم والمواعظ،ص 370،ح 6240)
پیامبر خدا (ص): مادر همه داروها، کم خوری است.
امام علی (ع): هر کس در خوردن به کم بسنده کند، سلامتش بیشتر می شود و اندیشه اش به سامان می رسد. (غررالحکم ، ح8803، عیون الحکم و المواعظ ، ص 437 ،ح7559)
امام علی (ع): سلامت تن، از کمی غذا و کمی آب است. (تحف العقول ، ص 172، بشارة المصطفی،ص 25 کلا هماعن کمیل بن زیاد، بحارالأنوار،ج66، ص425 ،ح41)
امام رضا (ص): اگر مردم در خوردن به کم بسنده می داشتند، بدن هایشان سالم بود. (بحارالأنوار،ج66، ص 425 ،ح 41)
امام رضا (ع) : بدن همانند زمین پاک و آماده برای زراعت است که اگر در آبادانی و آب دهی به آن مراقبت شود، به گونه ای که آب، نه بیشتر از نیاز به آن برسد تا آن را غرق کند و نه از اندازه کمتر باشد تا آن را به خشکی گرفتار سازد، آبادانی اش استمرار می یابد و خرّمی اش بیشتر می گردد و کشت آن برکت می یابد؛ امّا اگر از آن غفلت شود، به تباهی می گراید و علف هرز در آن می روید. بدن چنین حکایتی دارد و تدبیر آن در خوراک و نوشیدنی، چنین است.[پس،] سامان و سلامت می یابد و عافیت در آن، ریشه می گسترد. بنگر که چه چیز با تو و با معده ات سازگار است و تن تو با چه چیز نیرو می گیرد و چه خوردنی و نوشیدنی ای برای بدنت سالم تر است، همان را برای خویش مقرّر بدار و خوراک خود گیر. (بحار الأنوار،ج62، ص310)
امام علی (ع): هر کس در خوردن به کم بسنده کند، سلامتی اش بیشتر می شود و اندیشه اش به سامان می رسد.
ب ــ شادابی چهره
پیامبر خدا(ص): برادرم عیسی، از شهری گذر کرد که در آن، مرد و زنی به یکدیگر فریاد می کشیدند. پرسید:« شما را چه شده است؟».
مرد گفت:ای پیامبر خدا! این، زن من است و او را مشکلی نیست. زنی درستکاراست؛ امّا دوست دارم از او جدا شوم.
عیسی گفت:« به هر حال، به من بگوی که او را چه می شود؟»
مرد گفت: بی آن که کهنسال باشد، چهره اش بی طراوت است.
گفت: ای زن! آیا دوست داری دیگر بار، چهره ات پرطراوت شود؟».
زن گفت: آری.
به او گفت: « چون غذا می خوری، از سیر شدن حذر کن؛ زیرا اگر غذا بر سینه سنگینی کند و از اندازه افزون شود، طراوت چهره از میان می رود».
آن زن، چنان کرد و دیگر بار، چهره اش طراوت یافت. (بحارالأنوار،ج14، ص320،ح26)
ج ــ طول عمر
لقمان(ع): اگر خوراک انسان اندک باشد، زیاد زنده می ماند. (المواعظ العددیّة، 71)
فواید باطنی کم خوری:
الف ــ صفای اندیشه
امام علی (ع): هر کس خوراکش کم باشد، اندیشه اش صفا می یابد. (غرر الحکم، ح 8462 ،عیون الحکم و الواعظ ،ص456 ،ح 8236)
ب ــ فروغ دل
پیامبر خدا(ص): اگر کسی خوراک خود را کم کند، درونش از نور سرشار می گردد. (الفردوس،ج1، ص290 ،ح1138 عن أبی هریرة، کنز العمّال، ج15، ص 244،ح40772)
پیامبر اسلام(ص): اگر کسی می خواهد خود را از دام شیطان رها کند، باید چربی اضافی بدن خود را با کم خوردن غذا از بین ببرد، زیرا در این صورت می تواند به حضور فرشتگان نائل شود و به آنچه نزد خداست، صحیح و فراوان بیندیشد.
ج ــ رهایی از شیطان
پیامبر خدا (ص): هر کس، از این خرسند می شود که خویش را از ابلیس برهاند، باید گوشت و چربی خود را با کم خوری، آب کند؛ چرا که با کم خوری، حضور فرشتگان و فراوان اندیشیدن در آنچه نزد خداوند است، را به دست می آورد. (الفردوس،ج3، ص536،ح5672عن ابن عبّاس)
پیامبر خدا (ص): با کمی خوراک و نوشیدنی، با نفس خویش جهاد کنید تا فرشتگان بر شما سایه بگسترند و شیطان از شما بگریزد. (تنبیه الخواطر،ج2،ص122)
پیامبر اسلام (ص): دوست داشتنی ترین شما نزد خداوند، کم خوراک ترین و سبک بدن ترین شماست.
د ــ در آمدن به ملکوت آسمان ها
پیامبر خدا (ص): پشمینه بپوشید و میان بر بندید و به گنجایش نیمه ی شکم بخورید تا به ملکوت آسمان ها در آیید. (مکارم الأخلاق، ج1، ص252،ح750)
پیامبر خدا (ص): هر کس شکمش پُر باشد، به ملکوت آسمان ها و زمین راه نمی یابد. (تنبیه الخواطر،ج1، ص100عن ابن عبّاس)
ه ــ تقرب به درگاه خداوند
پیامبر خدا(ص): کاستن از خوراک، نزد خداوند، جایگاهی والا دارد. (تنبیه الخواطر،ج2، ص119)
پیامبر خدا (ص): دوست داشتنی ترین شما نزد خداوند، کم خوراک ترین و سبک بدن ترین شماست. (کنز العمّال،ج15،ص261،ح40869)
امام صادق (ص): نزدیک ترین حالت بنده به خداوند، هنگامی است که شکم وی، سبک باشد. (الکافی، ج6، ص269،ح4)
پیامبر خدا (ص): هر کس خوراکش اندک باشد، تنش سلامت و دلش صفا می یابد؛ و هر کس خوراکش فراوان باشد، تنش بیمار و دلش سخت می گردد.
و ــ مجموعه ای از منافع کم خوری
پیامبر خدا (ص): هر کس خوراکش اندک باشد، تنش سلامت و دلش صفا می یابد؛ و هر کس خوراکش فراوان باشد، تنش بیمار و دلش سخت می گردد. (بحارالأنوار، ج66، ص331، ح5)
امام علی(ع): بر شما باد میانه روی در خوردنی ها؛ چراکه این کار، از اسراف دورتر است و مایه سلامت بیشتر تن می گردد و در پرستش، بیشتر یاری می رساند. (غررالحکم، ح6153، عیون الحکم والمواعظ، ص341، ح5833)
مصباح الشریعة ــ درحدیثی که به امام صادق (ع)منسوب است ــ : کم خوری، در میان هر طایفه ای، ستوده است؛ زیرا منفعت باطن و ظاهر، در آن است. (بحار الأنوار،ج66، ص337،ح33)


برچسب‌ها:
[ 2 بهمن 1391برچسب:, ] [ 5:57 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]
لنت‌های ترمز چینی سرطان‌زاست، بعضی از چای‌های وارداتی از چین به شدت آلوده بوده و خطر سرطان به همراه دارد، شیرخشک‌هایس آلوده‌ است. اسباب‌بازی‌هایش برای بچه‌ها خطرناک‌اند و اخیرا دارواهای بی‌هوشی وارداتی از چین به خاطر غیر استاندارد بودن موجب مرگ شده است.

به گزارش مهر، «سرطان» و «چین»... این دو کلمه حتی اگر در ظاهر هیچ ارتباط منطقی‌ای با هم نداشته باشند؛ وقتی پای محصولات بی‌کیفیت وارداتی به میان می‌آید، معادل یکدیگر قرار می‌گیرند. چین حالا با ردپایی که از خود در تمام معضلات روزمره به جا گذاشته، برای بیشتر مصرف کننده‌های ایرانی به اندازه سرطان ترسناک شده است. به اندازه هوای آلوده و داروی بی‌کیفیت و محصولات غذایی سرطان‌زا.

دو هفته از زمانی که وزیر کشاورزی به مجلس رفت تا درباره سرطان‌زا شدن محصولات کشاورزی به نمایندگان توضیح دهد می‌گذرد و حالا مشخص شده که دلیل آلوده بودن برخی محصولات کشاورزی استفاده از کودهای چینی آلوده است. کودهایی که حبیب برومند داش قاپو، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس می‌گوید تاریخ مصرف گذشته بوده اند و تولیدکنندگان بخش اعظمی از محصولات کشاورزی شان را با آنها تغذیه می‌کردند.

هرسال 70 تا 90 هزار بیمار به آمار سرطانی‌های کشور اضافه می‌شوند که یک سوم آنها از این بیماری می‌میرند. این در حالی است که 30درصد از بیماران سرطانی بر اثر محصولات کشاورزی مسموم دچار این بیماری شده اند و ایران را در اولین رتبه سرطان معده در جهان قرار داده اند.

آلودگی محصولات کشاورزی ایران آنقدر دردسرساز شده که حالا حتی خارجی‌ها هم محصولات صادراتی ایران را به دلیل نداشتن استانداردهای لازم مرجوع می‌کنند و این محصولات دوباره به بازار داخلی برمی گردد. اما آلودگی مواد غذایی تنها ضرری نیست که چینی‌ها به سلامت ما وارد می‌کنند. چین با صادرات بی‌کیفیتش هر چند وقت یک بار جنجالی به پا می‌کند که «آلودگی»، «سرطان» و «خطر» وجه اشتراک همه این جنجال‌ها هستند.

زندگی چینی؛ از تولد تا مرگ

نوزادان امروزی با کابوس شیرخشک‌های آلوده چینی بزرگ می‌شوند، پا در کفش‌های غیراستاندارد چینی راه رفتن را یاد می‌گیرند، با اسباب بازی‌های آلوده چینی بازی می‌کنند، در هوایی نفس می‌کشند که لنت ترمزهای چینی آن را سرطان‌زا کرده و از محصولاتی می‌خورند که با کودهای آلوده چینی کشت شده‌اند.

در سال 88 بیش از 53هزار کودک چینی به خاطر مصرف شیرخشک‌های آلوده به ملامین بیمار شدند و مرگ 4نفر از آنها متولیان بهداشتی کشورها را به تکاپو انداخت تا جلوی واردات و توزیع این شیرخشک‌ها را بگیرند. آنها دامنه احتیاط را گسترده‌تر کردند و جلوی واردات شکلات و فراورده‌های دیگر شیری را هم از چین گرفتند. حتی صندوق کودکان سازمان ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی، تولید و فروش شیرخشک آلوده چینی را محکوم کرد و دولت چین مجبور شد با شرمندگی اعلام کند که در 22 نوع شیرخشک ساخت این کشور، افزودنی غیرمجاز ملامین به کار رفته و وعده اعدام مجرمان را به رسانه‌های بین المللی بدهد.

اگر چه در آن دوران معاون وقت غذا و داروی وزارت بهداشت گفت که «ایران هیچ نوع واردات مستقیم شیرخشک از چین نداشته و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد» اما آمارهای گمرک نشان می‌داد در سال 88، حدود 15 تن شیر خشک از چین وارد ایران شده است.

آلودگی شیر خشک‌های چینی به این دلیل بود که چینی‌های متقلب شیر خام تولیدی را با آب رقیق می‌کردند و برای اینکه در آزمایش‌های کیفی میزان پروتئین آن کافی باشد به آن افزودنی غیر مجاز ملامین صنعتی اضافه کرده و آن را روانه بازار می‌کردند. ملامین یک ماده آلی با پایه شیمیایی است و معمولاً در پلاستیک‌ها، چسب‌ها، وایت بردها و... استفاده می‌شود. این ماده باعث ایجاد سنگ مثانه و سنگ‌ کلیه می‌شود و در شکل پیشرفته تر ممکن است نارسایی کلیه و حتی مرگ را در پی داشته باشد.



برچسب‌ها:
[ 2 بهمن 1391برچسب:, ] [ 5:57 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

کشت نیشکر هر ساله از اردیبهشت ماه آغاز شده و بعد از گذشت ۸ماه در اوایل دی  برداشت می شودوبرای اینکه ماحصل دست رنج کشاورزان به بازار عرضه شود پس از تمیز کردن نیشکر درکارگاهای سنتی آب نیشکرها که به زبان گیلکی به آن “شکرلوله” گفته میشود با استفاده از دستگاه ،گرفته میشود آب حاصل از نیشکرها را در داخل ظرف فلزی  بزرگی میریزند وبعد از قرار دادن برروی  حرارت  وصرف مدت زمانی نسبتا طولانی (بین۶ تا ۸ساعت)  وهم زدن های مدارم بیش از ۹۰درصد از آب نیشکرها بخار شده وکفی به رنگ قهوه ای ایجاد میشود  پس از برداشتن کف مایع  سیاه رنگ باقی می ماند که “دوشاب” نام دارد.

دوشاب  یا این مایع سیاه رنگ همچنان حرارت داده شده وبصورت مداوم هم زده میشود تاجایی که تبدیل به شکری به رنگ قهوه ای روشن یا تیره شود وپس آماده شدن شکر آنرا داخل قالب ریخته ودر جای خنک قرار میدهند تا سفت شود.شکر حاصل از آن به رنگ قهوه‌ای یا به زبان محلی سیاه شکر، خواص زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به رفع خستگی مزمن، پاک کننده ضایعات کبدی، رفع گرمی دهان و زبان و التهابات لثه اشاره کرد. همچنین برای درمان فاویسم، کم خونی یرقان داخلی و عصبی بسیار مفید می باشد.

پس از آماده شدن شکر سیاه که  یک غذای کامل محسوب می‌شود وپر از خواص غنی دارویی بوده وبسیار انرژی‌زا می باشد این محصول  با قیمتی  حدود ۱۵تا ۲۰ هزار تومان در هرکیلوگرم در بازار به فروش میرسد.

1a

9a

15a


برچسب‌ها:
[ 2 بهمن 1391برچسب:, ] [ 5:57 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

چهار اصل پیشرفت: مردانگی، عدالت، شرم و عشق است.
زندگی، یعنی پژوهش، و فهمیدن چیزی جدید.
عشق، به وجود آورنده اعمال زیباست.
اگر کار کنیم، زحمت بکشیم، از سرمایه چیزی کم نداریم.
احساس اجبار به فداکاری، لازمه زندگیست.
انجام وظیفه، لازمه جهش بسوی پیشرفت است.

یک عمل درست، بهتر است از هزار نصیحت.

سادگی و عشق از عوامل پیشرفت است، که در قلب ما ایرانیان است.
هرچه انسان، وجود ارزشمندتری داشته باشد به همان اندازه مودب و فروتن است.
فعال باشیم، ولی ملایم، عادل باشیم، ولی با گذشت.



برچسب‌ها:
[ 1 بهمن 1391برچسب:, ] [ 23:18 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

براي ساخت و توليد MDF نيازمند الياف خشك چوب خواهيم بود. اين الياف با استفاده از دستگاههاي ريفانيرهاي معمولي تحت فشار اتمسفريك و ريفانيرهاي تحت فشار بخار آب توليد مي گردند. اين تجهيزات توانايي استفاده از انواع خرده چوب، انواع ضايعات آن را خواهند داشت بطوريكه پس از قطع زني و اندازه بري چوب آلات گرد و يا ضايعات و در صورت نياز پوست گيري چوب، كاملا“ خرد شده و جهت طبقه بندي به قسمت الك ها روانه مي شوند و مواردي كه در اندازه هاي از پيش تعيين شده رسيده باشند به سيلوها هدايت شده و سپس تحت عمليات پخت و بخار زني قرار گرفته تا آماده روانه شدن به دستگاه ريفانير شوند. آنگاه چسب زني صورت گرفته به قسمت خنكاري هدايت مي شود. ضمنا“ يادآوري مي شود در قسمت الك ها، خرده چوب ها مي توانند بازيافت مجدد شده و در مسير فرآيند قرار گرفته و مواردي كه قابل استفاده نمي باشند بعنوان ضايعات جمع آوري و به ساير مصارف رسانيده شود.

يكي از موارد قابل ذكر در اين مرحله (يارد چوب) مي باشد بعبارت ديگر عمليات توليد خمير تخته فيبر نيازمند...
منبع: http://www.etarh.com/mdfm.htm


برچسب‌ها:
[ 1 بهمن 1391برچسب:, ] [ 23:18 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]
صفحه قبل 1 ... 44 45 46 47 48 ... 52 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ حرفه وطن خوش آمدید
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حرفه وطن و آدرس herfevatan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
اسفند 1396
فروردين 1396 اسفند 1395 بهمن 1395 دی 1395 خرداد 1395 فروردين 1395 آذر 1394 شهريور 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391
امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 511
تعداد نظرات : 65
تعداد آنلاین : 1



Alternative content



استخاره آنلاین با قرآن کریم


تعبیر خواب آنلاین

خطاطي نستعليق آنلاين