حرفه وطن
 
قالب وبلاگ


یکی از دانشمندان آمریکایی تحقیقی را با عنوان " کنترل مغز با گوشی تلفن همراه " ارئه داد و در آن در مورد مضررات استفاده از وای فای به طور دسته بندی شده عوارض و خطرات را بازگو کرد.
به گزارش عرش نیوز ،‌افرادی که به لپ تاپ، تلفن همراه هوشمند و تبلت‌ها معتاد هستند در مورد خطرات وای‌فای هشدارها را جدی بگیرند. بررسی محققان جهانی نشان می‌دهد که استفاده از اینترنت وای‌فای سلامت شما را تهدید می‌کند.

اگر از کاربران مشتاق اینترنت سؤال کنید که یکی از اختراعات مهم بشر چیست، به‌طور حتم بین گزینه‌های مختلف از وای فای هم نام می‌برند. اینترنت پر سرعت و بدون سیم به راحتی ما را به دنیای مجازی بزرگی متصل می‌کند تا با افراد مختلف در ارتباط باشیم و اطلاعات مورد نیازمان را راحت‌تر و بدون نیاز به کابل و سیم دریافت کنیم. اما در مورد سلامت این اینترنت‌ها حرف و حدیث‌هایی وجود دارد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که تکنولوژی وای‌فای برای اولین بار در سال 2007 به دنیای مجازی معرفی شد و از آن زمان تا کنون محققان هم بیکار ننشسته‌اند و تحقیقات مختلفی انجام داده‌اند که نتایج این پژوهش‌ها تا حدودی شما را متعجب می‌کند.

وای‌فای می‌تواند اثرات منفی مختلفی را بر سلامت مغز بر جای بگذارد که این موضوع در مورد کودکان بیشتر اهمیت دارد. سردرد، خستگی، اختلالات خواب، مشکلات گوارشی، اختلال در عملکرد مغز و حافظه، استرس و حتی افسردگی را به وای فای و اشعه‌های آن نسبت می‌دهند. پس بعضی از خطرات را جدی بگیرید و خودتان را از صبح تا شب به اینترنت بی‌سیم وای فای وابسته نکنید.

در سال 2008 یکی از دانشمندان آمریکایی تحقیقی را با عنوان " کنترل مغز با گوشی تلفن همراه " ارائه داد و در آن در مورد مضررات استفاده از وای فای به طور دسته بندی شده عوارض و خطرات را بازگو کرد که شامل:

1- وای فای سبب بی خوابی می شود:

حتما شما هم متوجه شده اید که بعد از ساعت ها کارکردن با گوشی تلفن همراهتان دچار بی خوابی شده اید. مطالعات نشان می دهد که فرادی که در معرض اشعه های الکترومغناطیسی قرار دارند در الگوی خواب شان تغییرات قابل توجهی دیده می شود و نسبت به سایرین دیرتر به خواب می روند. بنابراین به طور جدی توصیه می شود که نه تنها در ساعات انتهایی شب که بدن آماده برای خواب است بلکه حتی در خواب هم خود را در معرض تلفن همراه و دستگاه وای فای قرار ندهید. همانطور که قبلا هم گفته شد حتی شارژ کردن گوشی تلفن همراه در اتاق خواب هم سبب بی خوابی و مشکلات جدی برای مغز می شود.

2- رشد و ترمیم سلول ها را مختل می کند:

برای اثبات این موضوع محققان تعدادی گیاه در اتاقی بدون وای فای و تعدادی دیگر را در اتاقی با وای فای قرار دادند و بعد از 2 هفته نتیجه همان بود که پیش بینی می شد. گیاهان در اتاق آزاد و بدون وای فای رشد کرده بودند اما گیاهانی که در معرض وای فای بودند رشدی در انها رخ نداده بود.

3- وای فای به رشد کودک آسیب می رساند:

در سال 2009 محققان استرالیایی بعد از انجام مطالعات دریافتند که اشعه وای فای سنتز پروتدین ها را تحت تاثیر قرار می دهد و رشد کودک را تا حد قابل توجهی کند می کند.

4- وای فای فعالیت های ذهنی زنان را ضعیف می کند:

30 نفر به طور داوطلبانه در این تحقیق شرکت کردند که 15 نفر آنها مرد و 15 نفر آنها زن بودند. آنها در ابتدا تست ساده ای از عملکرد های مغزی را انجام دادند و بعد از ان به مدت 45 دقیقه در معرض و کار کردن با وای فای با قدرت 2.4 مگا هرتزی قرار گرفتند. نتیجه برای زنان خوشایند نبود! چرا که بعد از این مدت تست قبلی دوباره انجام شد و زنان نتیجه ای ضعیف تر نسبت به قبل دریافتند.

5- استفاده از وای فای موجب ناباروری در زنان ومردان می شود:

تاپیر منفی وای قای و اشعه های الکترومغناطیسی تنها بر روی اسپرم نمی باشد و می تواند تخمدان ها را هم مورد حمله قرار دهد. شبکه های وای فای و اشعه ساطع شده از آنها هم تحرک اسپرم ها را تحت تاثیر قرار داده و سبب شکسته شدن DNA می شود.
طی یک مطالعات تحقیقاتی در یک آزمایشگاه به مدت 45 روز هر روز 2 ساعت موش ها را در معرض اشعه وای فای قرار دادند و بعد از 45 روز متوجه شدند که هم موش ها نر و هم موشه های ماده باروری خود را تا حد قابل توجهی از دست داده بودند و در موش های ماده لانه گزینی تخمدان ها بسیار ضعیف شده بود.

6- وای فای سرطان با سرطان ارتباط دارد:

نگرانی از ابتلا به سرطان همیشه با انسان های دنیای تکنولوژی همراه است .در واقع باید گفت سرطان زا بودن وای فای هنوز به اثبات نرسیده و در این زمینه اتفاق نظر مشخصی درمیان پژوهشگران و محققان جهانی وجود ندارد. با این وجود نتایج بررسی ها روی نمونه های آزمایشگاهی نشان می دهد قرار گرفتن در معرض اشعه های الکترومغناطیسی احتمال بروز تومور های سرطانی را افزایش می دهد.

چطور این خطرات را محدود کنیم؟

جوابی ساده تر و روشن تر از اینکه خود را از اشعه ی وای فای دور نگاه داریم وجود ندارد به نوعی از ساده ترین روش های کاهش خطرات این است که لپ تاپ، موبایل و تبلت ها را در نزدیکی بدن تان نگه ندارید و بعد از اینکه کارتان با این وسایل تمام شد، از آنها فاصله بگیرید. اگر از این دستگاه ها استفاده نمی کنید هیچ دلیلی ندارد که از صبح تا شب در اطراف تان روشن باشند.


برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 5 آذر 1394برچسب:, ] [ 20:46 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

پژوهش جدید محققان دانشگاه سوری نشان داده که راه رفتن هنگام خوردن منجر به پرخوری در طی روز خواهد شد.

پروفسور جین اوگدن از محققان این بررسی اظهار کرد: راه رفتن و خوردن موجب پرخوری در طی روز خواهد شد. چون راه رفتن باعث اختلال و حواس‌پرتی ما در خوردن می‌شود. حتی اگر این راه رفتن در محدوده مکان غذاخوری باشد و یا نوعی ورزش محسوب شود.

اوگدن و همکارانش 60 زن رژیمی و غیررژیمی در سه موقعیت مختلف غذاخوردن را مورد بررسی قرار دادند. گروه اول غلات را هنگام تماشای ویدئو، گروه دوم در هنگام راه رفتن و گروه آخر در هنگام گفت‌وگو با دوستان میل کردند.

بعد از این آزمایش، از شرکت‌کنندگان طعم مواد مختلفی را که در این موقعیت‌ها خورده بودند، پرسیده شد. این طعم‌ها شامل شکلات، هویج، انگور و چیپس سیب‌زمینی بود.

نتایج این آزمایش نشان داد افراد رژیمی گروه دوم اسنک بیشتری مصرف کردند.

وی اظهار کرد: هنگام راه رفتن چون تمرکز زیادی بر خوردن نداریم، میزان بیشتری غذا می‌خوریم.

اگر فرصت غذا خوردن ندارید، حداقل همان ساندویچی که می‌خورید تا حد امکان نشسته بخورید تا میزان مواد غذایی صرف شده مشخص شود.


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، بیماری و واکسن، دارو، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 24 شهريور 1394برچسب:, ] [ 9:23 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]


اصول خوردن ماهی و میگو در طب سنتی را بدانید
از دیدگاه طب سنتی ماهی مولد نطفه است و به تولید اسپرم سالم کمک می‌کند. ضمن این که میگو به دلیل طبع گرم و مواد مغذی زیادی که دارد به باروری نطفه کمک می‌کند.

اصول خوردن ماهی و میگو در طب سنتی را بدانید

ماهی و میگو در طب سنتی

بسیاری از خانواده های ایرانی با شروع فصل گرما از خوردن ماهی اجتناب می کنند و این غذا را مخصوص فصل سرد سال می دانند؛ در حالی که متخصصان طب سنتی غذاهایی که با ماهی تهیه می شوند را ویژه فصل گرم معرفی و مصرف آن را توصیه می کنند. اما سوال اینجاست، دیدگاه طب سنتی در مورد آبزیانی مانند میگو، ماهی و اشپل (تخم ماهی) چیست و به چه دلیل بر مصرف ماهی در فصول گرم سال سفارش شده است .

دکتر سیدرضا رضایی دریاکناری، پزشک و متخصص طب سنتی ایران می گوید: از نظر طب سنتی، چون ماهی طبع سردی دارد و مزاج این فصل گرم است، مصرف انواع ماهی ها به صورت کبابی یا بخارپز یا غذاهایی که با ماهی تهیه می شود همچون قلیه ماهی و ماهی شکم پر می تواند مزاج بدن را متعادل سازد، ضمن این که گوشت ماهی علاوه بر مقوی و مغذی بودن در مقایسه با گوشت قرمز و مرغ بسیار سهل الهضم و سبک بوده و بسرعت جذب می شود. این متخصص در پاسخ به این پرسش که ماهی های جنوب که در آب شور پرورش می یابند در مقایسه با انواعی که در آب شیرین رودخانه و دریای شمال رشد می کنند، آیا گوشت شان طبع متفاوتی دارد می گوید: هر چه شوری آب بیشتر شود سردی ماهی کمتر می شود و هر چه آب سردتر شود بر سردی ماهی افزوده می شود.

ماهی را با مصلحاتش بخورید!

متخصصان تغذیه خوردن ماهی با لیموترش را توصیه می کنند چون نه تنها لیمو طعم بهتری به گوشت ماهی می  دهد بلکه ویتامین C موجود در آن به جذب آهن ماهی کمک می کند. دکتر رضایی در این باره می گوید: مصرف مقادیر زیاد چاشنی هایی چون لیموترش و انواع ترشی ها به همراه ماهی به دلیل آن که هردو طبع سردی دارند بخصوص برای سرد مزاجان توصیه نمی شود، چون ضمن این که سبب بی حالی، ضعف و هضم سخت غذا می شود، تشدید کننده بیماری های سرد همچون روماتیسم، آلزایمر، افسردگی و... است . در روایات اسلامی آمده است اگر ماهی بخصوص شب هنگام خورده شود و با مصلحاتش همچون خرما، گردو، عسل، روغن بادام شیرین، کنجد، زنجبیل، آویشن یا به همراه ادویه جات با طبع گرم خورده نشود، یکی از عوامل تشدید کننده ام اس و سکته خواهد بود . بهترین چاشنی ماهی آب نارنج و سیر است که هم فواید بی شمار و هم طبع گرمی  دارند. این متخصص درخصوص مصرف ماهی تن کنسروی به همراه تخم مرغ می گوید: در طب سنتی مصرف تخم مرغ و شیر و هر گوشت دیگری به همراه ماهی منع شده است، زیرا تولید سودا می کند و بر خلق و خوی افراد تاثیر منفی گذاشته و سبب تشدید بیماری های مزمن، افسردگی و یبوست می شود. در نتیجه ماهی باید در فصل گرما و به همراه مصلحاتش خورده شود. به گفته دکتر رضایی، ماهی برای سردمزاجان یعنی کسانی که پوست سرد و در کل جنب و جوش کمی دارند یا در مجاورت با هوای سرد یا باد کولر دچار سردرد و رخوت می شوند مناسب نیست.

ماهی و میگو، تقویت کننده نطفه و نیروی جنسی

در طب نوین ماهی و میگو را به دلیل دارا بودن برخی ویتامین های خاص و املاحی چون سلنیوم برای تقویت و باروری نطفه مردان مناسب می دانند. دکتر

رضایی

در این باره می گوید: ماهی مولد نطفه است و به تولید اسپرم سالم کمک می کند. ضمن این که میگو به دلیل طبع گرم و مواد مغذی زیادی که دارد به باروری نطفه کمک می کند. به گفته این متخصص از دیدگاه طب سنتی ماهی و بیشتر از آن میگو، تقویت کننده قوای جنسی است که البته ماهی برای کسانی که گرم مزاج هستند بالابرنده نیروی جنسی و در سرد مزاجان سبب کاهش قدرت جنسی می شود. دکتر رضایی در پاسخ به این پرسش که اشپل چه طبعی دارد، می گوید: به تخم همه ماهی ها اشپل گفته می شود و خاویار نام تخم ماهی ازون برون است. اشپل طبع گرم و خاویار مزاج گرم تری دارد و هر دو زیاد کننده نیروی جنسی و بارور کننده نطفه هستند.

ماهی همه بیماری ها را درمان نمی کند

آبا این درست است که می گویند ماهی شانس ابتلا به افسردگی را کم می کند، ناراحتی های قلبی را کاهش می دهد، باعث افزایش قدرت حافظه می شود و اگر زنان باردار زیاد ماهی بخورند باعث افزایش هوش فرزندانشان می شود؟ دکتر رضایی پاسخ می دهد افسردگی و فراموشی در گروه بیماری های سرد قرار دارند و اگر هم ماهی با مصلحاتش خورده شود برای این گروه از بیماران مناسب نیست. در مورد بیماری های قلبی، اگر مشکلات قلبی در اثر اختلالات ناشی از گرمی مزاج رخ دهد مصرف ماهی توصیه می شود، اما در غیر این صورت سردی ماهی خود سست و ضعیف کننده قلب خواهد بود که بهتر است در این خصوص میگو و اشپل که طبع گرمی دارند را جایگزین ماهی کرد. اشپل و میگو از تقویت کننده های حافظه و هوش و التیام دهنده افسردگی هستند، اما چون ماهی رطوبت زیادی دارد و تولید کننده بلغم است، برای رفع این امراض مناسب نیست . بنابراین کسانی که بیماری های سرد دارند بهتر است از میگو و تخم ماهی و افرادی که بیماری های گرم دارند از ماهی استفاده کنند . در طب سنتی مصرف دو بار در هفته ماهی را مناسب و مکفی دانسته اند و به گفته دکتر رضایی اگر به هر دلیلی نتوانستید از ماهی استفاده کنید انواع مغزها و روغن کنجد جایگزین خوب ماهی برای دریافت امگا ـ 3 هستند.

ماهی ها خوب و بد دارند

ماهی ها هر چه در آب تمیزتری پرورش یابند و جنب و جوش بیشتری داشته باشند، کیفیت بیشتر و بهتری دارند. دکتر رضایی می افزاید: ماهی های پرورشی که به تعداد زیاد در استخرهای کم وسعت رشد می کنند یا ماهی هایی که اغلب کف رودخانه، دریا یا اقیانوس بی حرکت و ساکن هستند و شنای کمتری می کنند یا در آب های آلوده به سر می برند، در گروه ماهی های خوب قرار نمی گیرند.

 ماهی قزل آلای غیرپرورشی که در خلاف رودخانه حرکت می کند یا ماهی سفید دریای شمال از بهترین و پر جنب و جوش ترین ماهی های شمال هستند. ضمن این که کیلکا و ساردین نیز به دلیل جثه ریزشان شناگرهای فعالی هستند و در طب سنتی مصرف ماهی های ریز برای درمان بیماری های زردی و یرقان و اختلالات کبدی بسیار توصیه شده است.


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 22 مرداد 1394برچسب:, ] [ 6:40 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

این میوه دارای سطح بالایی از اسید تارتاریک است که باعث طعم تند آن می شود. همچنین به عنوان آنتی اکسیدان قوی عمل کرده و رادیکال های آزاد و مضر را از ارگانهای بدن حذف می کند.
مطالعات نشان داده است که عصاره تمبرهندی خواص فوق العاده ای را برای اسهال خونی، دردهای شکمی، تب، عفونت های انگلی، یبوست و بیماری های چشمی دارد. علاوه بر این دارای خواص آنتی اکسیدان، ضد باکتری، ضد سم و شفابخش زخم بوده و از بدن در برابر مارالیا، آسم و دیابت حفاظت می کند.

تمبرهندی میوه عجیبی است که بر روی درختان بسیار بلند حبوباتی چون لوبیا رشد کرده و عمدتا در مناطق گرم و خشک هند، آسیا، مکزیک و شمال آفریقا رشد می کند.این درختان تولید غلاف قهوه ای رنگی را می کنند که دانه های ریز قهوه ای را به همراه یک خمیر چسبنده احاطه کرده است.
 
گفتنی است که این میوه به هنگام کال بودن طعم تلخی دارد.

حال در اینجا به چند خاصیت تمبر هندی اشاره می شود:
 
100گرم تمبرهندی میزان دوز روزانه توصیه شده از مواد مغذی، 36 درصد تیامین، 35درصد آهن، 23درصد منیزیم و 16درصد فسفر را تامین می کند.
 
تمبرهندی به طور سنتی به هضم غذا، کاهش ناراحتی های معده و درمان اختلالات صفراوی کمک کرده و به عنوان ملین عمل می کند.
 
این میوه دارای سطح بالایی از اسید تارتاریک است که باعث طعم تند آن می شود. همچنین به عنوان آنتی اکسیدان قوی عمل کرده و رادیکال های آزاد و مضر را از ارگانهای بدن حذف می کند.
 
از تمبرهندی در تهیه داروهای طبیعی برای بیماری های روماتیسم، گرمازدگی، تب، التهاب و گلودرد استفاده می شود. همچنین از برگ و گل این میوه ضمادی ساخته می شود که در درمان جوش، ورم مفاصل، بواسیرو رگ به رگ شدن بسیار موثر است.
 

 

موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، بیماری و واکسن، دارو، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 20 تير 1394برچسب:, ] [ 8:41 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

 

 

لیموترش دارای اثر زیادکننده فعالیت گلبول‌های سفید خون در دفاع از بدن است، مقوی قلب، سیستم عصبی، سمپاتیک، ضدرماتیسم، نقرس، همچنین آرام‌کننده و ضد اسکوربوت، ضدآسم و بندآورنده خون نیز است.
 
 کارشناس تغذیه گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی هرمزگان گفت: لیموترش اثرات درمانی مفیدی در بسیاری از بیماری‌ها دارد و علاوه بر اینکه خون را تصفیه می‌کند، یک ضدعفونی‌کننده قوی نیز محسوب می شود.

لادن صدیق، اظهار کرد: لیموترش دارای اثر زیادکننده فعالیت گلبول‌های سفید خون در دفاع از بدن است، مقوی قلب، سیستم عصبی، سمپاتیک، ضدرماتیسم، نقرس، همچنین آرام‌کننده و ضد اسکوربوت، ضدآسم و بندآورنده خون نیز است.

وی با بیان اینکه لیموترش گوهر تمام میوه‌ها است، افزود: این میوه خون را تصفیه و مخاط را پاک و ضدعفونی می‌کند، همچنین کشنده میکروب نیز است، علاوه بر آن ویتامین C موجود در لیمو عامل تقویت نسوج است.

صدیق گفت: لیموترش به علت داشتن خواص اسیدی ضد عفونی‌کننده قوی است. اگر در مسافرت‌ها به آب آشامیدنی مشکوک هستید و می‌ترسید از آن بنوشید کافی است چند قطره آب لیموترش را در آن بریزید، آب ر ا کاملا استرلیزه کرده و میکروب‌های موجود در آب را از بین می‌برد.

وی عنوان کرد: اگر به سلامت گوشت و ماهی تردید دارید می‌توانید از آب تازه لیموترش استفاده کنید. همچنین برای اینکه مطمئن شوید شیر بریده است یا نه می‌توانید چند قطره از آب لیموترش در شیر بچکانید و بعد هم بزنید. اگر شیر حالت دانه دانه پیدا کرد، معلوم است که بریده است و قابل استفاده نیست. آب تازه لیموترش اثر قلیایی کننده و ضداسیدیته معده دارد، زیرا لیموترش دارای مقداری اسید سیتریک است و هنگامی که این اسید وارد بدن می‌شود جذب و اکسیده می‌شود و پس از تغییراتی تولید کربنات و بی‌کربنات‌های کلسیم و پتاسیم می‌کند که خود باعث قلیایی نگهداشتن خون می‌شود.

صدیق ادامه داد: محل گزش حشرات را با یک قطعه لیموترش مالش دهید که در درمان و رفع ناراحتی‌های آن کمک می‌کند. برای تقویت لثه‌ها اگر یک برش از لیموترش تازه را بر روی لثه‌ها بمالید باعث تقویت و استحکام آنها می‌شود همچنین برای شادابی و تقویت دستها اگر آب لیمو تازه را به کف دستها ریخته و مالش دهید باعث سلامت و شفافیت دستها می‌شود.

کارشناس تغذیه گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی استان با اشاره به اینکه آب لیموترش مخلوط با عسل در دهان باعث از بین رفتن آفتها و التهابات مخاط دهانی می‌شود، بیان کرد: قرقره کردن آب لیموترش برای رفع آنژین‌ها موثر است. همچنین افرادی که دارای پوست چرب هستند باید لوسیون حاصل از لیموترش را صبح و شب به پوست صورت بمالند و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کرده، بعد با آب ولرم شستشو دهند و سپس از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنند.

صدیق با بیان اینکه لیمو اثرات درمانی مفیدی در بسیاری از بیماری‌ها دارد، گفت: بالا بودن فشار خون، هموفیلی، خونریزی‌های معده و روده، وجود خون در ادرار، بیماری‌های ریوی، بیماری‌های مربوط به روده، مالاریا، بی‌اشتهایی، رماتیسم و نقرس، دفع رسوبات ادراری و صفراوی، واریس، چاقی، یرقان و استفراغ از جمله بیماری هایی است که مصرف لیموترش در درمان آنها مفید است.

وی افزود: یک برش لیموی تازه در داخل یک فنجان قهوه داغ غلیظ بیندازید و بنوشید، زیرا یک مسکن بسیار مقوی است. اگر آب یک عدد لیمو را با یک لیوان آب گرم مخلوط نموده و به صورت کمپرس استفاده کنید، برای از بین رفتن نفخ شکم، دل به‌هم خوردگی و سایر اختلالات هاضمه و رفع ترشی معده مفید است.

صدیق با اشاره به اینکه آب لیموی تازه مخلوط با نصف لیوان آب و کمی عسل، نوشابه بسیار مفرحی است که برای بیماران تب‌دار بسیار موثر خواهد بود، گفت: برای گلودرد، بهترین دارو، لیموترش است. یک قاشق چایخوری آب لیموترش را در آب نیم گرم بریزید و با آن غرغره کنید، ورم گلو و گلودرد را برطرف خواهد کرد .همچنین برای گرفتگی بینی و زکام کافی است، چند قطره آب لیمو را با یک قاشق چایخوری آب مخلوط کرده و در بینی بچکانید.

وی اظهار کرد: برای رفع ورم معده و روده باید یک لیموترش را با پوست و هسته له کنید و آن را با یک لیوان آب سرد و یک قاشق عسل مخلوط کرده و به مدت یک ساعت قبل از خواب بنوشید. برای جلوگیری از خونریزی بینی نیز کافی است که یک تکه پنبه را آغشته به آب لیمو کرده و در سوراخ بینی بگذارید، خون دماغ را برطرف خواهد کرد.

وی عنوان کرد: پوست لیمو ترش ویار زنان باردار را کاهش می‌دهد و قوه هاضمه آنها را تقویت و تهوع آنها را از بین می‌برد. لیموترش سرشار از ویتامین‌های (آ) و (ب) و به ویژه ویتامین (ث) و دارای آهن، کلسیم، سدیم، منیزیم، فسفر و پتاسیم است. در لیموترش اسیدهای زیادی وجود دارد که از همه مهمتر اسید سکوربیک و اسید سیتریک است که از بین برنده اسیداوریک است.

صدیق گفت: افراد کم‌خون‌ می‌توانند در هر وعده غذایی، آب لیموی ترش تازه را به مقدار زیاد به غذای خود اضافه کنند. ویتامین C موجود در لیموترش، جذب آهن از منابع گیاهی از جمله غلات، حبوبات و سبزیجات را افزایش می دهد.
 


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، بیماری و واکسن، دارو، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 20 تير 1394برچسب:, ] [ 8:18 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]
 

 

لیمو ترش درمان کننده چاقی و برطرف کننده بزرگی طحال، شفا دهنده گواتر و میخچه، وبا، اختلالات جریان گردش خون، مشکلات گوارش، یبوست، سوء هاضمه، زردی و یرقان است و خواص ضد سرطان دارد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از ایسنا ، از ویتامین های لیموترش می توان درصد بالای ویتامین ث، ویتامین های گروه ب و ویتامین آ، و  از املاح معدنی بی شمار و بسیار مفید آن پتاسیم، منگنز، منیزیم و ...  را نام برد.
 
لیموترش عامل زیبایی
 
لیمو ترش یک ماده تقویت کننده زیبایست و باعث افزایش سلامتی، طراوت، شادابی، جوانی و نیروی حیات می شود.
 
مانع شل شدن و چروک پوست و پیری زودرس می شود، برای پاکسازی لکه های پوستی می توانید آب لیمو ترش را روی پوست بمالید و از شب تا صبح روز آن بماند، همچنین از عصاره لیمو ترش با گلیسیرین می توانید خستگی پوست و ترک های پوست را از بین ببرید.  
اگر تمایل دارید موهایتان شفاف و درخشان شود کافیست مقداری لیمو ترش تازه با آب سرد ترکیب کنید و روی موها بریزید و سپس موها را بشویید.
 
پوست لیمو ترش را روی پوست خشک یا جای پوسته پوسته شده بمالید تا مشکلات پوستی برطرف شود، برای نرم شدن پوست ضخیم شده آرنج نیز پوست لیمو ترش مفید است.
 
از لیمو ترش تجزیه شده 6 تا 8 درصد اسید سیتریک تهیه و از هسته های آن روغنی به نام لیمو تن تهیه و در طب مصرف می شود.
  
لیمو ترش استرلیزه کننده آب مشکوک
 
خواص اسیدی این میوه یک ضد عفونی کننده قوی است، به همین دلیل توصیه می شود اگر در مسافرت به آب آشامیدنی مشکوک شدید به آن چند قطره لیمو ترش اضافه کنید و بعد از آن، آب استرلیزه شده را می توانید نوش جان کنید.     
 
لیموترش درمانگر بیماری ها
 
همچنین آب لیمو ترش که ماده ای خنک کننده (سرد کننده) است باعث از بین بردن سموم میکروب بیماری هایی مانند دیفتری، حصبه و برخی امراض مهلک و خطرناک می شود؛ ترشح صفرا را افزایش می دهد و در رفع یرقان(زردی) و دفع سنگ های کوچکی که در مجاری ادرار گیر می کنند موثر است.   
 
رابطه لیموترش و درمان چاقی
 
لیمو ترش درمان کننده چاقی و برطرف کننده بزرگی طحال، شفادهنده گواتر و میخچه، وبا، اختلالات جریان گردش خون، مشکلات گوارش، یبوست، سوء هاضمه، زردی و یرقان است و خواص ضد سرطان دارد.

پوست لیمو ترش ویار زنان باردار را کاهش می دهد و قوه هاضمه آنها را تقویت و تهوع آنها را از بین می برد.  
 
کسانی که فشار خون بالایی دارند بهتر است لیمو ترش بخورند زیرا  فیبر آن کمک مضاعفی به کاهش فشار خون می کند، بهترین دارو برای گلودرد است و غرغره مخلوط لیمو ترش و آب نیم گرم ورم گلو و گلو درد را برطرف می کند خواص ضد عفونی کننده ای که دارد زکام را درمان می کند.
 
رابطه لیموترش و دندان ها
 
لیموترش باعث محافظت از دندان ها و لثه ها و حفظ سلامت آنها می شود، بهترین دارو برای اسکوربوت(خنریزی لثه ها و تغییر حالت بافت لثه) و مخلوط آب لیموترش و عسل و آب برای رفع خونریزی پیشنهاد می شود.
 
لیمو ترش خاصیت ضد پوکی استخوان داردو به افزایش جذب کلسیم کمک می کند و نوشیدن یک لیوان لیمو ترش به افراد در معرض خطر به خصوص زنان یائسه بسیار توصیه می شود.
 
لیموترش برای خونریزی های ریوی، معده، روده، رحم، کلیه ها و دیگر اندام های داخلی درمانگر است و لازم است در این موارد چند بار در روز مقداری آب لیموترش را آب میل کنید؛ برای پیشگیری از خونریزی نیز می توانید یک تکه پنبه را به لیمو ترش آغشته کنید و در سوراخ بینی بگذارید و مانع خونریزی شوید.   
 
تاثیر لیموترش بر حافظه
 
لیموترش تقویت کننده حافظه نیز است؛  وقتی که می خواهید چیزی را به یاد آورید کافی است چند قطره اسانس لیمو ترش را بر روی یک دستمال بریزید و از طریق بینی استنشاق کنید!  
 
لیموترش از بین برنده خستگی
 
برای رفع خستگی های روزانه نیز پس از اینکه پاهایتان را در آب گرم قرار دادید و منافذ پاها حسابی باز شد پاها را از آب خارج کنید و هر کدام از پاها را به یک نصف لیمو آغشته کنید، با این کار علاوه بر رفع خستگی سموم را نیز از ظریق منافذ باز شده از بین می برید.
 
لیموترش درمانگر سردرد و سکسکه
 
لیموترش بزاق دهان را زیاد می کند، شیره معده را زیاد می کند، سردردهای میگرنی را از بین می برد، برای این کار کافیست هنگام سردرد در یک فنجان قهوه یا چای لیمو ترش ریخته و میل کنید.
 
گذاشتن یخ لیمو ترش روی زبان سکسکه را درمان می کند؛ مخلوط آب لیمو ترش و آب به همراه شکر یا عسل نوشیدنی مناسبی برای انواع درد مریضی ها است.    

 

موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 15 خرداد 1394برچسب:, ] [ 6:3 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

عدم مصرف گوشت باعث کم‌خونی و مشکلات و ناراحتی‌های عصبی می شود.
////////////محسنی/باشگاه شبانهبه گزارش باشگاه شبانه، انواع گوشت به غیر از فرآورده‌های گوشتی (سوسیس، کالباس، ناگت و...) در هرم غذایی جایگاه ویژه‌ای دارند و هیچ‌گاه نمی‌توان این گروه را جایگزین گروه‌های غذایی دیگر کرد.

ویتامین ‌B12، روی، آهن قابل جذب و اسیدآمینه‌های ضروری از جمله مواد مغذی هستند که در سبزیجات، میوه‌ها، شیرینی‌ها، چربی‌ها و غلات وجود نداشته یا میزان آن به قدری اندک و غیرقابل جذب است که اگر رژیم غذایی از نوع گیاهخواری مطلق باشد بدون شک فرد دچار عوارض حاد یا مزمن ناشی از کمبود این مواد همچون اختلال در رشد قدی، ضعف قوای جنسی، سقط و نارسی جنین، ناباروری، کم‌خونی و مشکلات و ناراحتی‌های عصبی شده که معمولا این عوارض دیررس و در عین حال به سختی قابل جبران و درمان هستند. در نتیجه مصرف متعادل و توصیه شده انواع گوشت لازم و ضروری است.

ابتدا لازم است بدانید گوشت متشکل از مجموعه بافت‌های عضلانی (ماهیچه‌ای) ـ اسکلتی لاشه همراه بافت‌های چربی است. ضمن این‌که به احشای داخلی دام همچون دل، جگر، قلوه، زبان و... اعضای گوشتی گفته می‌شود که هر دوی اینها پروتئینی بوده، اما از نظر مرغوبیت و ارزش، گوشت قرمز لاشه دام اولویت مصرف دارد.

گوشت قرمز بر اساس نوع دام انواع مختلفی دارد، گوشت گاو، گوسفند، گوساله، بوفالو (گاومیش)، بره، شتر و گوشت حیوانات شکاری از این جمله‌اند. اما سوال اینجاست گوشت حیوانات اهلی در مقایسه با یکدیگر چه خصوصیات تغذیه‌ای متمایزی دارند‌؟
 


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، دامپروری، پرورش دام، بهداشت، بیماری و واکسن، دارو، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 26 ارديبهشت 1394برچسب:, ] [ 6:9 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

 

چای سبز، پودر کاکائو، زردچوبه، کلم پیچ، پیاز، زیتون و جعفری از جمله خوراکی هایی هستند که اشتها را سرکوب می کنند.
به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی هلث، مدارکی وجود دارد که نشان می دهد فعال کننده های پروتیینی به نام سیرتوین (sirtuin) فواید سلامتی زیادی مانند ساخت ماهیچه و سرکوب اشتها دارند. 
 
از دیگر فواید فعال کردن این پروتیین می تواند به تقویت حافظه، کمک به کنترل بهتر سطح قند خون و پاکسازی آسیب ناشی از مولکول های رادیکال اشاره کرد. 
 
پروفسور فرانک هو کارشناس تغذیه و اپیدمیولوژی در دانشگاه هاروارد آمریکا در مقاله ای در مجله Advances In Nutrition نوشته است، شواهد تجربی قابل توجهی در زمینه اثرات مفید مصرف مواد غذایی و نوشیدنی های غنی از فعال کننده های سیرتوین در کاهش خطرات ابتلا به بیماری مزمن وجود دارد. 
 
اگرچه فعال کننده سیرتوین در تمام گیاهان یافت می شود اما برخی از میوه ها و سبزیجات دارای مقادیر زیادی از این پروتیین هستند که به عنوان غذاهای مملو از سیرتوین (sirtfoods)شناخته می شوند. 
 
این خوراکی ها عبارتند از چای سبز، پودر کاکائو، زردچوبه، کلم پیچ، پیاز، زیتون و جعفری. 
 
اما بسیاری از میوه ها و سبزیجات مانند گوجه فرنگی، آوکادو، موز، کاهو، کیوی، هویچ و خیار دارای مقادیر کمی از فعال کننده های سیرتوین هستند؛ با این حال این بدان معنی نیست که این میوه ها و سبزیجات ارزش مصرف ندارند زیرا آنها فواید دیگری بسیاری دارند. 
 
اهمیت مصرف یک رژیم غذایی مملو از خوراکی های سیرتوین دار این است آنها از سایر رژیم ها و مکمل های غذایی با صرفه ترهستند. 
 
فعال کننده های سیرتوین برای علم تغذیه بسیار جدید هستند زیرا ویتامین ها بیش از 100 سال پیش، آنتی اکسیدان ها 50 سال پیش کشف شدند اما فعال کننده های سیرتوین فقط 10 سال پیش شناخته شدند. 
 
اولین فعال کننده سیرتوین که مشخص شد، رسوراترول (resveratrol) بود که در پوست انگور قرمز ،انار و هفت بند ژاپنی وجود دارد. 
 
از دیگر فعال کننده های سیرتوین، کاتچین است که در چای سبز یافت می شود و گفته می شود که با سلول های سرطانی مبارزه می کند و دیگری اپیکاتچینز (epicatechins) است که در پودر کاکائو وجود دارد و عامل فوایدی است که ادعا می شود شکلات تلخ دارد.

 
 
 
 
 
 
 
 


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، دارو، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 17 ارديبهشت 1394برچسب:, ] [ 9:44 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

 

 

نتایج یک تحقیق پزشکی نشان می‌دهد هفت نوع مواد غذایی اگر مجدد گرم شوند سمی، زیان آور و حتی سرطان‌زا می شوند.

به نقل از خبرگزاری ها، این تحقیق پزشکی نشان داد قارچ و مرغ از جمله این غذاهاست.
غذاهای پخته شده که دوباره داغ شود ضرر دارد عبارتند از :
1-کرفس به سبب آنکه نیترات دارد.
2-چغندر به سبب آنکه نیترات دارد و زمانیکه دوباره داغ می شود به شدت زیان آور است.
3-تخم مرغ پس از آب پز شدن یا در روغن پخته شدن اگر دوباره داغ شود سمی می شود.
4-قارچ تازه زمانیکه دوباره داغ می شود ترکیب پروتئین آن تغییر می کند و فوایدش را از دست می دهد و باعث مشکلات در دستگاه گوارشی می شود.
5- مرغ و گوشت به سبب تغییر در ترکیب پروتئینها.
6-سیب زمینی اگر دوباره داغ شود سمی می شود.
7-اسفناج زمانیکه دوباره داغ می شود نیتراتش به نیتریت تبدیل و سرطان زا می شود.
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 

 


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 12 ارديبهشت 1394برچسب:, ] [ 5:46 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

اطلاعیه ها  


  نسخه غیر مصوب کتاب کار فناوری پایه نهم  
با سلام خدمت سر گروه ها ودبیران ساعی وفرهیخته استان ها در سرار کشور نسخه غیر مصوب کتاب کار فناوری پایه نهم جهت هر گونه بررسی و اعلام نظر در سایت قرار گرفت لذا خوا هشمند است در اسرع وقت نظرات سازنده خودرا در خصوص محتوا و پروژه ها به پایگاه و دفتر تالیف ارسال نمایید با تشکر فراوان
 

به نام خدا همکاران گرامی با سلام نسخۀ غیر مصوب کتاب درسی کار و فناوری پایه نهم تالیف شد. بخش اول شامل سه پودمان تجویزی است. این پودمان ها در قالب یک پروژه طراحی و ساخت آموزش داده می­شوند. بخش دوم شامل هفت پودمان نیمه تجویزی می باشد، از پروژه های این هفت پودمان سه پروژه باید انتخاب گردد. بخش سوم نیز یک پودمان تجویزی با عنوان هدایت تحصیلی-حرفه ای آمده است که شامل پروژه انتخاب رشتۀ تحصیلی-حرفه ای می باشد. لذا از شما دبیران گرامی درس کار و فناوری در سراسر کشور عزیزمان تقاضا دارد که نظرات خود را تا تاریخ 15 اردیبهشت به پست الکترونیکی دفتر تالیف کتابهای درسی فنی و حرفه ای و کاردانش ( Tvoccd@roshd.ir ) ارسال نمائید. با تشکر
  فایل ضمیمه


موضوعات مرتبط: آموزشی، خبرهای آموزشی ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 11 ارديبهشت 1394برچسب:, ] [ 6:30 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 52 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ حرفه وطن خوش آمدید
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حرفه وطن و آدرس herfevatan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
اسفند 1396
فروردين 1396 اسفند 1395 بهمن 1395 دی 1395 خرداد 1395 فروردين 1395 آذر 1394 شهريور 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391
امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 2127
بازدید کل : 218258
تعداد مطالب : 511
تعداد نظرات : 65
تعداد آنلاین : 1



Alternative content



استخاره آنلاین با قرآن کریم


تعبیر خواب آنلاین

خطاطي نستعليق آنلاين